Gå til innhold

Favoritt myggklekker


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Til nå noe jeg ikke har brukt noe særlig, og vanvittig mange fine mønstre her inne. For mange. Hehe. Så hvis dere skulle annbefale meg et mønster, det dere ikke drar på tur uten. Hvilket ville det bli? I bindemodus og trenger litt inspirasjon, legg gjerne med bilde. Takker og bukker.

*red* (Nevn gjerne materialer og størrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på denne flua er det brun vinylribb. For å få kroppen slank binder jeg ikke over vinylen men har den pekende ned. Håper det er forståelig :) Når jeg har surret kroppen klipper jeg av den tappen som blir "hale" CDC flotør og dubber med superfine.

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ved en håndtegnet sbs :)

Håper det er forståelig

Viktig at du signerte den tegningen Sigve. Slikt kan fort komme på avveie og bli brukt av folk uten rettigheter til opphavet!!  :D

Stemmer det Stian. Det er sånn alle store kunstnere gjør for du vet aldri plutselig blir jeg skikkelig "famous" og da kan jeg tjene millioner på slike små artifarti greier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen flue! :) Den funker sikkert. Men hvor ofte ser man en mygg som klekker vertikalt i vannet?

Joda, puppene stiger opp til overflaten på den måten, men vertikale klekkere?!?? Det skurrer litt i mine ører, men det kan hende at folk her inne har andre erfaringer (gjort andre observasjoner i felten) enn undertegnede?!?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også observert myggen og hvordan den klekker.

Men, jeg er ikke så sikker på at fisken bryr seg veldig om hvordan myggen henger. Har prøvd mange forskjellige myggklekkere, fra helt horisontale, via klinkhamervarianter til de som henger loddrett. Dette har jo ikke vært noe vitanskaplig eksperiment uten feilkilder, men har fått mest fisk på denne, både de årene jeg bodde i Finnmark og her i Trøndelag. Jeg har stortrua på denne flua. Sikkert derfor jeg får mest på den...

Men, som sagt, ikke noe vitenskaplige bevis for dette, bare mine egne subjektive opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min favoritt til fjærmyggklekkinger. Kjapp å binde, billige materialer og den funker som juling. Klipper du hackelet på undersiden flyter flua mer vannrett men jeg fisker den mest som på bildet (dårlig bilde riktignok) Antrongarnet kan man bytte ut med cdc og den funker like greit men ikke like lenge :)

post-3493-13949874439899_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert litt på dette spørsmålet og tror det må bli denne:

klekkeren.jpg

Det er nok den jeg har tatt mest fisk på og som har vært med lengst. Flua til Fluenes Herre er en solid nr 2 som jeg bruker like mye nå.

Jeg har kuttet ned radikalt på antall klekkere for mygg og økt på med buzzere. Det har gitt vesentlig mer fisk. De to over har fremdeles en solid plass i boksen i størrelser 14-18. Ned til 22 på den twinkle klekkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert litt på dette spørsmålet og tror det må bli denne:

klekkeren.jpg

Det er nok den jeg har tatt mest fisk på og som har vært med lengst. Flua til Fluenes Herre er en solid nr 2 som jeg bruker like mye nå.

Jeg har kuttet ned radikalt på antall klekkere for mygg og økt på med buzzere. Det har gitt vesentlig mer fisk. De to over har fremdeles en solid plass i boksen i størrelser 14-18. Ned til 22 på den twinkle klekkern.

Har ikke du lagt ut en bindebeskrivelse av den klekkeren et sted da Rune? Mener det er derfra jeg har den og den funka så godt at jeg nå kun bruker den og palmermygg til fjørmyggfiske(sett bort fra buzzere men det blir litt anderledes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...