Gå til innhold

Favoritt myggklekker


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Jeg har fundert litt på dette spørsmålet og tror det må bli denne:

klekkeren.jpg

Det er nok den jeg har tatt mest fisk på og som har vært med lengst. Flua til Fluenes Herre er en solid nr 2 som jeg bruker like mye nå.

Jeg har kuttet ned radikalt på antall klekkere for mygg og økt på med buzzere. Det har gitt vesentlig mer fisk. De to over har fremdeles en solid plass i boksen i størrelser 14-18. Ned til 22 på den twinkle klekkern.

Har ikke du lagt ut en bindebeskrivelse av den klekkeren et sted da Rune? Mener det er derfra jeg har den og den funka så godt at jeg nå kun bruker den og palmermygg til fjørmyggfiske(sett bort fra buzzere men det blir litt anderledes)

Ligger her den: http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert litt på dette spørsmålet og tror det må bli denne:

klekkeren.jpg

Det er nok den jeg har tatt mest fisk på og som har vært med lengst. Flua til Fluenes Herre er en solid nr 2 som jeg bruker like mye nå.

Jeg har kuttet ned radikalt på antall klekkere for mygg og økt på med buzzere. Det har gitt vesentlig mer fisk. De to over har fremdeles en solid plass i boksen i størrelser 14-18. Ned til 22 på den twinkle klekkern.

Har ikke du lagt ut en bindebeskrivelse av den klekkeren et sted da Rune? Mener det er derfra jeg har den og den funka så godt at jeg nå kun bruker den og palmermygg til fjørmyggfiske(sett bort fra buzzere men det blir litt anderledes)

Ligger her den: http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=61

Her du noen erfaring med Lafontaines Halo Midge Emerger Rune?

Særlig røya har vært glad i den, har ikke brukt den så mye på ørret..

Derfor jeg spør  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt den siden midten/slutten av 90-tallet. Jeg gidder ikke å bruke de samme fluene år ut og år inn.. Må bytte ut litt.

Buzzere, jeg har 6-7 mønstere som jeg liker godt. Har lagt ut noen av de her og på artikkeldelen av siden. Se den buzzersaken.

Jeg er på langt nær ferdig med å skrive om buzzere og fiske med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å bruke de samme fluene år ut og år inn.. Må bytte ut litt.

Buzzere, jeg har 6-7 mønstere som jeg liker godt.

Ja hvor mange år "gidder" du å bruke buzzerne dine da Rune, tror du? (Du har vel brukt dem i mange år allerede har jeg skjønt)

Kommer til noen nye vrier da veit du... nye spennende materialer etc..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine myggpupper ser ut som en blanding av bindetråd og navlelo. Det som slår meg er at jeg får mest fisk på svarte fluer, selv om de myggene som fisken beiter på er oliven.

Rød, oliven og brun funker bra, men ikke så godt som svart. Hmmmm?

'

det har jeg også hørt. hmmmm..fisker du mest med svart? :P

Edit: Claus; Hva er det blå i kroppen på flua di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine myggpupper ser ut som en blanding av bindetråd og navlelo. Det som slår meg er at jeg får mest fisk på svarte fluer, selv om de myggene som fisken beiter på er oliven.

Rød, oliven og brun funker bra, men ikke så godt som svart. Hmmmm?

'

det har jeg også hørt. hmmmm..fisker du mest med svart? :P

Edit: Claus; Hva er det blå i kroppen på flua di?

Pearl tinsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...