Gå til innhold

Bomtur Deluxe


Stene

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært i Sunndal siden lørdags morgen, så begynner tvilen å svale på. Lite vann i elven gjør jo at det fort blir dårlig fiske. På 2 dager har det totalt blitt plukket 7 fisk, hvorav 3 er på flue. Da snakker vi hele Driva.

Selvom vi er en gruppe som har dratt oppover sammen så har jeg og fruen bestemt oss for å vaske oss ut av hytta tidligere for å prøve lykken ett annet sted, gjerne da på Brunørret. Er jo den eneste av gutta her som ikke er laksefantast :)

Skummet gjennom kart og prøvd å lese meg frem til tips på nærliggende elver, men blir jaggu ikke klok. Tenkte kanskje å kjøre innom Hems på vei hjem hvertfall. Men er det en ildsjel her på forumet som kjenner til en liten og smukk elv fra møre og nedover mot østlandet som kan finne på å huse ålreit bruning?

Setter stor pris på noen råd å tips, og vil du ikke dele til gud å hvermann, ja så send meg gjerne en PM!

:)

-M.Stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke finner noen plasser i øvre del av Rauma i Lesja, har du mange muligheter i øvre del av Lågen mellom Lesjaskogsvatnet og Otta. (Lesja, Dovre og Sel) Flere campingplasser og andre overnattingsmuligheter med relativt lett tilgang til elva, og dersom du er villig til å gå et par hundre meter fra nærmeste campingvogn, har du god plass rundt deg.

Så vidt jeg kan se, er det fortsatt fin vannføring i elva. Her kan du forøvrig få både ørret og harr.

Kan jo nevne Selsvollene rett oppstrøms Otta, men hit må du vel bruke bilen fra nærmeste overnattingssted. Sjekk fishspot.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært en uke på Lesja.
Mange fine fiskeplasser og mye fin fisk å se.
Lett å flytte seg fra sted til sted, noe som er aktuelt i søken etter beitende fisk.
Telt kan settes opp ved Lora og flere plasser nedover.

Vi fisket kun nord for kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lågen ved Lesja hadde beitende fisk mange steder.
Grunnen til at jeg skrev "søken etter beitende fisk" er at når det sluttet ett sted forflyttet man seg bare til et annet.

Det er fin vei langs elva på vestsia; Forbygginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom til Hemsedal igår kveld. Fruen ønsket ett opphold over hyttestandard så valget ble lagt hit. Da vi kom hit så ser vi jo at Hemsil har utrolig lite vann, men det er fisk å få. Dog vrien å ta hører jeg dem sier.

Men jeg tar det som en tur, og har allerede snakket med Trond Hagen om guidet tur i 015 :)

Har 2 døgs kort så jeg drar på en vakspotting i morgen for å se hva jeg finner av plasser da jeg aldri har vært her før. Uansett blir det en tur opp på fjellet for å ta no fjellørret :)

Har ikke fått skrevet innlegg d jeg ikke har hatt dekning eller noe form for tlf før nå. Takker uansett for gode tips og kommer til å ta meg en titt på disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...