Gå til innhold

Slate


Anbefalte innlegg

Alle mine 3 stenger er Slate, 4-delte, og jeg har hatt dem i mer enn 10 år.
Det skal nevnes at jeg ikke fisker hver helg, heller langt der i fra.
Jeg er heller ikke i expertklassen.
Utover det er jeg meeeeget fornøyd med utstyret, selv om jeg godt kunne tenkt meg å prøve en kastemaskin en gang for å kjenne forskjellen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte en slik og fikk den i posten i dag.

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=30768055

 

 

 

Etter litt prøvekasting på plenen, så virker den helt grei. Snøreklassen virker riktig. Har testet med #5 og#6 Loop Opti Stream, begge gikk helt greit. Prøvde også Loop Multi Sinktipp #6 og det gikk like fint. 

Eneste minus er at håndtaket er litt kort og kanskje litt tynt, Finishen er godkjent. Stangrøret som jeg kjøpte  til, er i størrelse digert. Ikke lengden, men omkretsen er langt over hva som er transportabelt.Diameter på 9 cm er i overkant. Kan putte 4-5 slike stenger oppi.

 

Til den prisen 299,- stang og 59,- for tube så er det et godt kjøp.

 

Skal bli moro å teste på orntli fiske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ikke bli fornøyd, kan jeg varmt anbefale den 7-delte Orvis Frequent Traveller. I #5 finnes den i både tip flex, som jeg ikke synes er veldig toppa, og mid flex, som jobber dypere med sin mykere bunndel. Denne er i mellomskiktet prismessig, men får du tak i en rimelig brukt, får du mye for pengene. Sjøl har jeg Helios 2, men bruker Frequent Traveller minst like mye fordi den er så praktisk og går nedi sekken.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klarte å knekke tuppen på stanga 3 cm fra toppøyet, under kasting på plenen.

Sendte mail til han jeg kjøpte av, og i dag lå jaggu ei ny stang i postkassa, med to tupper, uten å returnere den ødelagte. Dette er god service, selv om stanga ikke koster stort. :)

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=30768055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...