Gå til innhold

Plan om tur til Island


AndreOD

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er to fluefiskere som planlegger en tur til Island på ørretfiske sesongen 2015.

Jeg har noen få spørsmål i forhold til det.

Når er den beste tiden å dra dit? Vi står forholdsvis åpne når tid vi drar.

Hvor burde man fiske? Interessert i både elv og vann.

Best med ferdig opplagdt tur med guide eller går det helt greit uten?

Budsjettet vi har er ca 15-20 tusen pr pers.

Ønske er å være der ca. En uke.

Om noen andre fluefiskere er gira på å være med på en slik tur så hadde det bare vært artig.

Takk for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Guide kan være meget lurt, da slipper du å kaste bort fisketid på å lete etter grom-plassene. Koster litt men er ofte verdt det.

Det som også koster på Island er leie av bil, og veldig ofte har du behov for en større firehjulstreker (ikke Jimny) for å komme seg frem langs elva eller over elver og dårlige veier på høylandet (enkelte veier er så dårlige at de er kun for 4x4). Koster fort nesten en tusenlapp døgnet å leie en ok firehjulstreker.

Har selv brukt KefCar når jeg har leid bil på Island, trivelige folk og greie biler.

 

Lykke til og ha en fin tur, beklager skitt fiske mente jeg <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi besøkte landet for første gang i sommer. Fisket i Minnivallalækur. Fantastisk elv. Leier hele elva med hytte av konge standard. Anbefales på det varmeste, kult fiske med vakvillig fisk. Koster litt peng, men er dere flere er det gidd for pengan. 
Vi var der i begynnelsen av juni, fin tid, minimalt med plagsomme bugs alla knott. Men horder av fjærmygg som la seg som grøt i bakevjan. Utrolig vanskelig fiske iogmed at det var en million fjærmygg på vannet til en hver tid. 
Vil du se litt av landet og minnivallalækur kan du se film fra turen her: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...