Gå til innhold

Snake roll


Bjørn Edvardsen

Anbefalte innlegg

Enkelt ;)

Tegn en liten e på en imaginær vegg til høyre for deg (høyrekaster). Begynn rolig  med den vannrette linjen inne i e'en og øk hastigheten gradvis.

Slutten av e,en blir innkastet på et vanlig speykast.

 

Viktig å ikke stresse starten på kastet og å øke farten i kastet progressivt, prøv med å bruke +/- 50% av tiden i kastet på den vannrette linjen i e,en.

Ikke vanskelig <<l

 

Går an å øve foran TV'n uten stang :)

Rolig vannrett linje, aksellerende bue opp og rundt, så et flatt innkast.

 

Greit beskrevet snake roll?

 

Noen ganger er det bedre med en "bokstavlig" beskrivelse av et kast, lettere å huske, iallefall for meg.

Hvis det er lenge siden jeg ar brukt kastet, så er liten e husken grei;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, teorien har jeg, og har sett på det jeg finner av videosnutter fra Andre Brun osv, men jeg får det faaa.................ikke til. Selve snakerollen går sånn tålig greit, men så var det det med å få snøret til å legge seg ut der jeg vil, og helst litt lengre enn bare 3 meter  uten fullstendig kollaps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et vanskelig kast å få til skikkelig. Jeg har gått fra elendig til grei på et par sesonger ved å legge inn mye, veldig mye, tørrtrening

Beskrivelsen over synes jeg er god. Vil bare føye til at høy stangføring og ankerfestet bør ligge skrått foran deg og startpunktet er med lina 90 grader nedstrøms.

Øving og atter øving er det som skal til for å lære seg dette vanskelige kastet.

Hadde vært magisk om Andre kunne svare deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mye hjelp av Andre på Facebook. fikk også en link av han. Ser et par feil jeg gjør, så jeg har kommet en del på vei. Men jeg trenger noen som kan ta tak i feilene jeg gjør der å da, slik at det blir enklere å gjøre noe med de, i stede for å slite med å få til noe med masse feil som ikke blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...