Gå til innhold

Hva vil du se på FFS i 2015?


Anbefalte innlegg

Nå skal gutta inn i sånt super seriøst strategimøte.

 

Fest med måte :D

 

Ting som gjør at folk engasjerer seg er nok lurt, feks konkurranser og slikt, der ikke bare noen få uttaler seg men også hele medlemsmassen. Artikler skrevet av vanlige medlemmer, kanskje de litt mere uvanlige. Artikler om enkelt tørrfluefiske i elv på sommern, er greit nok men noe litt på siden er bestandig morsomt å få med seg :) Artikler kan selvsagt være videoer og bildespesialer da. Man må bare passe på at lista ikke ligger så høyt, slik at alle synes de kan bidra på den ene eller andre måten.

Eirik

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på alt det over, men savner også stoff for nybegynnere. Husker når jeg startet for 2 år siden så fant jeg noe som het fluefiskeskolen, men det har jeg ikke funnet i ettertid. Har en del kompiser som syntes det er vanskelig å finne godt, enkelt og pedagogisk nybegynner/intstruksjons materiale. Mange gode tråder på forumet, men det kan bli litt uoversiktlig og kan ta pusten fra en fersking! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne gjøre det enklere for alle å legge inn bilder. Jeg personlig går igjennom en annen nettside for å legge ved bilder så det ser ut som folk! Det går helt fin å gjøre det slik, men skulle gjerne gått automatisk denne prossesen på FFS. Trur flere ville bidratt med bilder om dette fungerte :)

Dette ER faktisk veldig enkelt, spesiellt om man på forhånd laster opp bildene sine på nettsider som Photobucket eller flickr.

Etter det er gjort kan man bare høyreklikke på bildene og velge "kopier bildeadresse".

Bruker man da full editor på forumet er det bare å klikke på "image" knappen, og lime inn bildeadressa i feltet som kommer opp.

Benytter man feks iPad og har lastet opp bilder på photobucket kan man merke og kopiere IMG linken til høyre for bildet og lime linken rett inn i tekstboksen her . . . Da kommer bildet automatisk i grei størrelse.

Mye vanskeligere å forklare dette enn å gjøre det, merker jeg ;-)

Er forøvrig fersk på Photobucket selv, men den sida er veldig lettfattelig, og fin å bruke til å lagre bilder.

Endret av -Lars-
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg vil se mer krangling, drama, og freske fraspark!

Jeg foreslår en ny gruppe her inne som bør hete noe som:

"kranglegruppa", (Krangle om hva du vil), "Diskusjoner", (her er alt lov).

 

På den måten flytter vi usaklig krangling og ubekvem-ord til

der det hører hjemme.... :D

 

Og ikke minst: "Si din mening"-gruppa! Det er den viktigste....

Endret av Skævvens_Mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil se mer krangling, drama, og freske fraspark!

Jeg foreslår en ny gruppe her inne som bør hete noe som:

"kranglegruppa", (Krangle om hva du vil), "Diskusjoner", (her er alt lov).

 

På den måten flytter vi usaklig krangling og ubekvem-ord til

der det hører hjemme.... :D

 

Og ikke minst: "Si din mening"-gruppa! Det er den viktigste....

 

For noen år tilbake gamet jeg relativt mye, og på enkelte av forumene vi styrte da var det en slik seksjon. Det er på tegneblokka, så får vi se om vi kanskje få det til å fungere her .

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forkjell på å krangle og å være uenig.

Jeg for min del tror at ikke at alle er av den oppfatning.

Problemet etter mitt skjønn ligger i den nyansen.

Derfor tror jeg heller ikke at det noensinne vil bli noe sånt som en krangle-gruppe

her inne.

Egentlig ville jo det bli et mareritt for admin etter min mening,og slettes ikke en drømmesituasjon?

 

Tom.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener absolutt at forumet burde ha en gruppe for "diskusjoner"

Den bør dreie seg om alt uten om fluefiske eller fisk i det hele tatt.

En sånn gruppe vil også gi medlemmer en mulighet til å

ta opp ting som engasjerer dem i forhold til andre fluefiskere

og naturfolk. Ens eget innlegg kan enten gi en tankevekker til andre, 

eller du kan få litt å tygge på sjøl... 

 

Dette kan dreie seg om hva som helst, bare ikke fiske...

 

Det bør i en sånn gruppe være stor raushet i forhold til opphissede

diskusjoner hvor tråden går jævlig varm. Og det som skjer der

burde man IKKE ta med seg ut av tråden til andre tråder som

dreier seg om hobbyen vår.

 

Alle trenger å lufte seg litt. Så en sånn gruppe ville IKKE være negativt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsfiske: Vet det er flere flinke amatører/proffe der ute som har med seg kamera på fisketur. Legge ut fisketurer som motiverer dem som syns dørstokk mila er lang for og se om klekkinger har begynt osv :)

 

Praktisk fluebinding: Når jeg oppdaget FFS var det ofte oppdaterte fluebinde videoer, mest av Rune, men dog andre. Savner "forklarer mens jeg gjør det" bindesnutter :)

 

Tips til elver og klekkeinformasjon: Vet mange, deriblant undertegnede har vanskeligheter med og dele sine god elver og når det klekker insekter som gjør tørrfluefiskere våte i underbuksa og sugen på og fiske. Men at kanskje man kan ha et forumemne som man kan poste eks: Rhodani klekkinger har begynt i elver 400moh på østlandet etc.. ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...