Gå til innhold

Spørsmål ang. Sage One


kriryd

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Jeg har fått ett bra tilbud på Sage One, #7 10fot og #5 9fot.

Det jeg lurte på i den forbindelse var om det var noen som visste noe om disse stengene? 

 

Er fortsatt litt ny i gamet, men føler jeg begynner få mye bedre til med 1hånds stenger nå. 

 

Det jeg også lurer på, er om en av disse er den rette klassen for det jeg trenger.

Jeg vil ha en fluestang jeg kan bruke i stille vann, elver (F.eks Repparfjordelva, Altaelva etter ørret, Neidenelva osv...)

Dersom det kan kombineres selvsagt, men først av alt ønsker jeg en stang til ørret og mindre laks da.

 

Om det har noe å si så er jeg veldig glad i tørrflue fisking, så om det blir begrensninger på en av klassene til dette så si gjerne dette :)

 

Hadde i teorien før jeg fikk tilbudet tenkt lenge på Guideline Fario stanga, klasse 6 kanskje, men jeg har ikke så stor peiling egentlig. 

 

Takk på forhånd! :)

 

 

EDIT: Glemte legge ved prisen slik at andre alternativer eventuelt kan sammenlignes.

Jeg skal få en av de stengene til 4000,-

Endret av kriryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg har fått ett bra tilbud på Sage One, #7 10fot og #5 9fot.

Det jeg lurte på i den forbindelse var om det var noen som visste noe om disse stengene? 

 

Er fortsatt litt ny i gamet, men føler jeg begynner få mye bedre til med 1hånds stenger nå. 

 

Det jeg også lurer på, er om en av disse er den rette klassen for det jeg trenger.

Jeg vil ha en fluestang jeg kan bruke i stille vann, elver (F.eks Repparfjordelva, Altaelva etter ørret, Neidenelva osv...)

Dersom det kan kombineres selvsagt, men først av alt ønsker jeg en stang til ørret og mindre laks da.

 

Om det har noe å si så er jeg veldig glad i tørrflue fisking, så om det blir begrensninger på en av klassene til dette så si gjerne dette :)

 

Hadde i teorien før jeg fikk tilbudet tenkt lenge på Guideline Fario stanga, klasse 6 kanskje, men jeg har ikke så stor peiling egentlig. 

 

Takk på forhånd! :)

 

 

EDIT: Glemte legge ved prisen slik at andre alternativer eventuelt kan sammenlignes.

Jeg skal få en av de stengene til 4000,-

Jeg har en sage one 590 og har god erfaring med den. Kaster bra med guideline highwater wf5 på fjellet og bruker rio dart i elv til diverse vannkast.Klarer fint tynne fortommer og takler vind meget bra. Sage one 710 er nok litt overkill til ørretfiske etter min standard , men må være fantastisk til laks og sjøørret. Uansett gode stenger som må bedømmes med snøre på da de er mykere i praktisk fiske enn man kan anslå ved å vifte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. 

Jeg har ikke slått til på tilbudet enda, men er litt usikker. Tror kanskje jeg heller venter utover vinteren og tenker over hva jeg vil ha istedenfor å kjøpe noe på impuls.

 

Må jo ha noe å glede meg til nå som man går inn i en dvaleperiode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i klasse 7. Det er virkelig en maskin som durer gjennom det meste av vær og vind.

 

Men med det sagt vil jeg påstå at du blir en bedre kaster om du venner deg til å kaste med mykere stenger fra starten av.

 

Klasse fem er helt kurant til smålaks, og er antakelig den mest versatile klassen. Her vil sikkert noen være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Også i sommer var jeg på tur nordover for å fiske smålaks på tørt. Da er førstevalget mitt Sage One 590. 590 er allround i forhold til smålaks, ørret og røye.

Hadde også med en gammel Sage XP 7100 som først og fremst ble med, med tanke på større elver som du selv nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...