Gå til innhold

Motivasjon søkes!


Kim W

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne kommet i gang med litt fluebinding etter en noe lang tørke på den fronten. Er det noen her som har noen gode tips for å komme i gang?

Hva er det som trigger dere til å begynne med surringa etter en laber tørke? :)

For min del er det ofte kuldegrader og snø som utløser lysta, men i år ser det ikke ut som om disse faktorene kommer med det første. Hva med dere andre, hva er hemmeligheten for å booste løsta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg rusler med i tankene er å få ordna en smart sak som kan holde løkka til paraloophackling, noen tips?

Ståltråd? ;) edit: Og teip.

 

Ang inspirasjon, tenk på situasjonene, plassene og fisketurene du skal på i 2015! "Hvilken flue vil "den" fisken ha?" Et annet triks er å begynne med noe enkelt og dritbra, slik som griffiths, redtag osv. Det kan tenne lysta :)

Endret av Olav Haug
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht motivasjon så er mitt problem at jeg ikke vet hvor jeg skal begnne, laksetuber, døgniser, fete vårfluer til sjø-ørreten eller noen brislinger til vårfisket.....

Har bestemt meg for ett mønster, men så ser det ut som jeg mangler noen essensielle ingredienser.

 

Inspirasjon er det nesten for mye av, virker som motivasjonen begrenses av inspirasjon ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må tankene inkludere fluefiske på et vis. Samma om det er framtidige reiser, vakende aure eller gjemte perler som opptar brorparten av hjerneaktiviteten...

Men er man som Kim(vaffelen) for øyeblikket, så er det ikke plass til den slags ;) Her går det i man-eaters(kvinnfolk), tattoos, mørketid og svart metall. Lysta til å binde går opp og ned, som den alltid gjør, og har gjort... Detta veit vi :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må tankene inkludere fluefiske på et vis. Samma om det er framtidige reiser, vakende aure eller gjemte perler som opptar brorparten av hjerneaktiviteten...

Men er man som Kim(vaffelen) for øyeblikket, så er det ikke plass til den slags ;) Her går det i man-eaters(kvinnfolk), tattoos, mørketid og svart metall. Lysta til å binde går opp og ned, som den alltid gjør, og har gjort... Detta veit vi :)

Det er med tungt hjerte jeg innser at også i denne verdenen får Blekk&Bimbos skylda for alt som går skeis i samfunnet. En ansvarsfraskrivelse kjent fra gamle da'r, utviklet og dyrket over tid, og blindt etterlevet av tobeinte med anlegg for bart. For øvrig: Det går  etter hvert mot lysere tider, musikken skifter farge og flueboksen må fylles. Selv sliter jeg bort fluer i trær og egne kroppdeler, dermed bør Blekk&Bimbos vike for binderes fokus, dette er i alles interesse. Vi trenger jo alle til nye fluer. fffishing

Endret av Elisabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne kommet i gang med litt fluebinding etter en noe lang tørke på den fronten. Er det noen her som har noen gode tips for å komme i gang?

Hva er det som trigger dere til å begynne med surringa etter en laber tørke? :)

 

For min del er det akkutt mangel på fluer. Er ekstremt dårlig til å binde om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...