Gå til innhold

snøre til helios mid-flex #4


Per Ola Bjørneseth

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en orvis helios mid flex 8,6" #4. Har fiska med denne i 1 og 1/2 sesong og prøvd litt ulike snører. Hadde først et SA VPT snøre som jeg var veldig fornøyd med, men gikk senere over til highwater som jeg nå bruker. VPT synes jeg var god på mellomlange kast og vannkast, men kjøpte highwater da VPT var utslitt og jeg ville prøve en litt lenger klump, og har testa dette snøret tidligere. Har en bror med samme stang og han har et guideline experience-snøre, som jeg også synes fungerte greit de få kastene jeg har prøvd med det.

Har ikke vært misfornøyd med noen av snørene, men kunne tenkt meg innspill fra noen med samme stang eller lignende stang, om hvilke snører dere har brukt og vært fornøyd med? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har en Helios (1) jeg bruker som reservestang. Det er riktignok en femmer, men synes den fungerer best med GL Experience. Når jeg låner den bort setter jeg ofte på GL 4 Cast som også fungerer bra.

 

Dette er jo et spørsmål om kastestil og fiskeform. Siden smaken jo er delt og individuell, blir nok også til syvende og sist et snørevalg nettopp det. For eksempel så liker jeg ikke Presentation-snøret til GL. Synes klumpen blir for kort. Det passer rett og slett ikke til min kastestil.

 

Eikre sitt long belly snører fikk jeg fisket med mot slutten av sesongen i år, og synes det virker veldig lovende. Skal prøve det ut til neste år, da også på Helios-stanga.

 

Kjell

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har en Helios (1) jeg bruker som reservestang. Det er riktignok en femmer, men synes den fungerer best med GL Experience. Når jeg låner den bort setter jeg ofte på GL 4 Cast som også fungerer bra.

 

Dette er jo et spørsmål om kastestil og fiskeform. Siden smaken jo er delt og individuell, blir nok også til syvende og sist et snørevalg nettopp det. For eksempel så liker jeg ikke Presentation-snøret til GL. Synes klumpen blir for kort. Det passer rett og slett ikke til min kastestil.

 

Eikre sitt long belly snører fikk jeg fisket med mot slutten av sesongen i år, og synes det virker veldig lovende. Skal prøve det ut til neste år, da også på Helios-stanga.

 

Kjell

Takk for svar! også helios 1 jeg har. 4cast har jeg prøvd, også hatt dette på en tidligere stang. jeg foretrekker snører med lang klump. presentation har jeg ikke prøvd, men det har vel såvidt jeg husker kortere klump enn 4cast.

Eikre-snøret er absolutt noe jeg skal vurdere å få testa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...