Gå til innhold

Vintersolhverv.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Deilig at det går mot lysere tider ja! Men for min del så synes jeg tida går så fort at jeg knappt rekker å forberede meg tilstrekkelig for neste sesong før den er der. Fluebinding, utstyrsoppsett og turplanlegging skal gjennomgås og få plass inn i hverdagslivet. Dette tar tid, og vintern er perfekt til å pusle med slikt. Derfor ønsker jeg vinter og kaldere tider velkommen noen måneder.

 

Derfor: definitivt alternativ 2 (selv om jeg ikke misliker vinteren heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at det går mot lysere tider ja! Men for min del så synes jeg tida går så fort at jeg knappt rekker å forberede meg tilstrekkelig for neste sesong før den er der. Fluebinding, utstyrsoppsett og turplanlegging skal gjennomgås og få plass inn i hverdagslivet. Dette tar tid, og vintern er perfekt til å pusle med slikt. Derfor ønsker jeg vinter og kaldere tider velkommen noen måneder.

 

Derfor: definitivt alternativ 2 (selv om jeg ikke misliker vinteren heller)

 

Trøst deg med at tiden går fortere og fortere for hvert år. Husker hva en lærer sa i 1952 på et seminar jeg var på; Sitat: "når du går på skolen, da går tiden, når du blir konfirmert, så løper tiden, og når du har passert 20 galopperer tiden". Sitat slutt, men jeg har lagt til noe for egne observasjoner. Her er de: "Når du har passert 40 forsvinner den i som om du kjører en racerbil for fullt, når du har passert 60 går det som et jetfly, mens når du har passert 80, da blir det med rakettfart".

 

Dere som er i deres beste år vil nok sanne både lærerens ord, og likeledes mine små betraktninger. Og jeg tror at dersom jeg rekker hundre, da vil den gå med lysets hastighet.

 

Magne Fjellstad.

Endret av Magne Fjellstad
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok heldig Magne hvis tiden flyr slik du beskriver. Det er veldig mange på din alder som synes tiden snegler seg avsted. Tiden skulle, etter ditt skjema, gå med jagerfart for meg men den har gått mye fortere tidligere. Dengang jeg kjøpte Dagbla`hver lørdag og oppfattet den som dagsavis. 

Jeg ser definitivt fram til lysere tider, men vet at det kan være langt fram til man kan kaste vinterjakka. I år var våren tidlig,varm og flott. Husker dere "våren" 2013? Jeg tok meg en dram kl 24.03 og hørte på Hans Rotmo..

Friluftsfjorden!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle årstider har sin sjarm bare man vet å sette pris på dem.

Joda, men - ikke kom her og lat som om du liker vinterhalvåret bedre enn sommerhalvåret... I så tilfelle er du ingen ekte fluefisker ;D;)

 

Ahh, vi fire på tur, når bjørka spretter og isen forsvinner... Herlig! :)

 

 

 

Til Magne; Jeg håper du rekker hundretallet i god form. Vi har en fisketur eller to vi skal på skjønneru! :)

Endret av Olav Haug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...