Gå til innhold

Familietur Bornholm 11.-18. Juli


9ls1

Anbefalte innlegg

Vi reiser ei uke til Dueodde i Juli. Gleden var stor da jeg skjønte at det var gode muligheter for fiske denne uka også! :)

Problemet er at jeg aldri har fisket sjøørret noen gang. Har heller ikke særlig egnet utstyr til dette tror jeg. Hvilke plasser bør jeg oppsøke? Holder det med en klasse 5 stang? Finnes det noen fine ferskvannsjøer det er verdt å oppsøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer <<l

 

Du kommer til og få greit med vind , selv om den løyer bra på kvelden der på sommeren. Men ville hatt med grøvre skyts i tillegg til 5 stanga. Skal du bo på Dueodde så tipper jeg det kommer inn fisk på strendene der på kvelden.

Ellers har jeg sett fisk langs hele østkysten(har sjøl bodd i Svaneke). Er ett fint rev like ut fra Snogæbek, og der kan du fiske deg sørover. Rett sør og rett Nord for Svaneke er det endel rullestein som kan gi fisk. Men greia på sommeren med finvær er å komme seg ut jævla tidlig om morgenen eller fiske seint.

Lei deg sykkel(veldig billig) og ta med en six pack med lokalt digg øl. Hjem og vekke familien med ferske bakervarer. Så sover du på stranda om dagen :D

 

Ligger en Put and Take like ved Nexø , men trur det finnes ett par andre dammer på Øya også. Men regnbuer uten finner i varmt sommervann er vel begrenset moro, men kult for barna da

 

Legg ut rapport når du kommer hjem da !

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge!  <<l

 

Grøvre skyts sier du? Snakker vi da klasse 7 og oppover? Morgen og kveldsfiske høres helt genialt ut, ettersom vi er 4 par som reiser og jeg tipper det er lite populært at alle gutta er borte hele dagen :P

Gleder meg helt enormt! Og det værste er at dette ikke var min ide engang dark-smiley  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...