Gå til innhold

Fluebinding 101 - Kom i gang med fluebinding - med Jon-Erlend Sundnes


Bernt N

Anbefalte innlegg

Da har Jon-Erlend sittet timesvis i smikestolen, arbeidet med manus, fått skrivesperre og premierenerver.

Alt sammen i en liten kropp fra Bærum. Men, han kom i gjennom og leverte varene. Mine damer og herrer, vi bringer dere "Fluebinding 101 - Kom i gang"!

 

Tanken er at de som er litt nygjerrige på fluebinding, får en litt lavere terskel ved hjelp av disse videoene. Finn et treff, en bindekveld eller plag folk på forumet etter informasjon. Delta gjerne med et uhøytidelig bidrag i konkurransen. Nå skal det bindes!

 

/trommevirvel og applaus

 

NB. Husk å spille av i HD

 

 

PS. dette er ikke en 100% bibel og fasit. Selvsagt vil det være ulike meninger. Men videoen er sannsynlig ikke lagd for deg med 10 år bak stikka. Diskusjoner ---> den veien --- >

  • Lik 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å binde. Før jeg i det hele tatt kom i gang brukte jeg Mye tid på tre ting: Fluebindeutstyr, hvilke fluer jeg faktisk trengte å binde til stillevann i østmarka, og hvilke materialer jeg måtte kjøpe for disse fluene. Jeg har kost meg vanvittig med dette og anbefaler alle å starte på samme måte, men det hadde allikevel vært veldig greit å ha denne primeren i forkant. Veldig lærerik og veldig dekkende for det jeg selv har klart å finne ut på de 4 månedene jeg har brukt. Nå venter jeg bare på de to neste videoene som bør være "fluer 101" og "materialer 101"

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utrolig gode filmer Jon-Erlend. Pedagogisk, praktisk og enkelt å forstå. Skulle ønske jeg hadde disse da jeg startet å binde fluer.

 

 

Så filmen først nå - og slenger meg på det du sier her, Rakkenes! 

Fantastisk pedagogisk fine gjennomganger, Jon-Erlend <<l  Du er ikke bare en veldig bra fyr å være på fluefisketur sammen med, og en veldig dyktig fluebinder, men du er jammen også en god pedagog  :)

 

Håper vi joiner et par klekkinger sammen til sommeren også, Jon-Erlend  <<l

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 6 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...