Gå til innhold

Hvilken vei av coastal skal mot stanga


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Sikkert plass for mer krøll her... den BLÅ delen er bakre ende på skyteklumpen, altså skal den blå enden mot skytelina. Figuren på GL-siden viser jo dette. Samt at fronttaperingen er lengre enn baktaperingen. Det står også i teksten at denne klumpen har samme tapering som Coastal-lina. Og det ville vel være søkt om farget ende på en ellers fargeløs klump skulle være mot flua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke rart at det bare blir krøll! Har blått mot snelle... Testa en gsng så ga jeg opp

Akkurat det jeg gjorde også; testa med både mono skyteline og ei runningline fra et gammalt Coastal wf. alt bare landa i en haug... nå er alt så meget bedre, skal teste Varivas airs 25lbs skyteline på nytt, forkasta denne da klumpen var feil vei montert. Bruker Slickshooter 45lbs nå, kanske etpar meter å hente på ei tynnere skyteline:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert plass for mer krøll her... den BLÅ delen er bakre ende på skyteklumpen, altså skal den blå enden mot skytelina. Figuren på GL-siden viser jo dette. Samt at fronttaperingen er lengre enn baktaperingen. Det står også i teksten at denne klumpen har samme tapering som Coastal-lina. Og det ville vel være søkt om farget ende på en ellers fargeløs klump skulle være mot flua?

Det virker logisk at den klare delen skal mot flua, men mye taler for at det er motsatt. Alle andre liner jeg har prøvdmed merking om klasse, densitet o.l har denne merkingen mot flua, en annen ting er taperingen. Tyngde i front er iallefall det jeg trives med når det gjelder klumper til sjøfiske.  Men det er løkke i begge ender, så det er sikkert lov å bruke den begge veier. Jeg har testa begge veier flere ganger i løpet av en tur, og på flere stenger. For meg er det umulig å få fin strekk med den blå delen mot snella. Klart jeg kan bremse snøret, men da er poenget med klump borte...

Endret av Tom Aage Aarnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...