Gå til innhold

Brødrene Vega - Direktesending 3 mars kl 19


Anbefalte innlegg

I kveld kl 19 har vi en direktesending med Lars Lenth og Gunnar Staalesen fra Litteraturhuset i Bergen. De har en samtale om Lenths nye roman "Brødrene Vega" og toucher vel ganske sikkert innom oppdrettsindustrien i samme slengen.

 

Vi prøver samtidig også å gjøre det mulig for dere tittere der hjemme å komme med spørsmål.  Mer om sendingen under bilde.

 

640-Br%C3%B8drene-Vega.jpg

 

Lars Lenth, fluefiskeren og forfatteren kjent fra blant annet VGTV og Lars og Lars bloggtv, er ute med en ny roman. Denne omhandler oppdrettsindustrien, og kunne ikke kommet på et mer aktuelt tidspunkt enn nå.
 
Denne kvelden får vi presentert boken Brødrene Vega, i en samtale mellom forfatteren selv og ikke ukjente Gunnar Staalesen, forfatter og dramatiker – mest kjent for bøkene om Varg Veum.
 
Etter samtalen omkring boken vil det komme innlegg fra Alv Arne Lyse i NJFF og Rune Jensen fra Salmon Camera. Det åpnes også for spørsmål fra salen og fra titterne der hjemme. Ordstyrer er Reidar Staalesen.
  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har meldt meg ut av forumet, så fikk jeg naturligvis ikke med meg dette heller. Men jeg tar likevel sjansen på å gi sendingen noen terningkast, og det ble stor straight. Veldig bra. Bok bestilt! 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB: det kule med din utmelding er at du ikke har skiftet brukernavn. Så slipper vi å lure på om det er du, når du finner på å stikke innom selv om du ike er her ;-)

Ja, det er en ikke helt lite gjennomtenkt finte. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra ! Saklig og reflektert program.

Kanskje bør vi fokusere mindre på lakselus, og mer på at fór, medisiner og ekskrementer fra fisken havner ufiltrert i havet. Det må jo være enorme mengder. Lakselusa er nok den som gjør mest skade på kort sikt, men når fiskematprodusenter (Reinøy Fisk) nekter å ta i mot torsk etc fra en fjord med oppdrettsanlegg, så ser vi at skadene i fjordsystemene begynner å merkes!

 

Og boka til Lars Lenth må jeg kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...