Gå til innhold

Stang for nybegynner?


Randolken

Anbefalte innlegg

Om du ikke har gått til innkjøp av noe enda, så må jeg be deg revurdere litt.

 

Guideline EXP 4 #7 er en ypperlig nybegynnerstang, så vel som viderekomne. Har fiskekamerater som bruker stangen fortsatt da den er en pålitelig pinne å ha med på tur. Selv vurderer jeg at den skal være i inventaret. 

 

Koster fra 899,- www.prisjakt.no

 

 

 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med den stangen. Etter min smak er den for stiv og tungkastet. Det blir jo en del kasting etter sø og jeg opplevde det som slitsomt å stå å kaste med den i lengden så det blei gjeddestang istedet.  Ser han over tipset om EXP 4, det er virkelig en ypperlig stang. Har du mulighet til å teste stengene ville jeg prøvd #7 men også #6.  <<l

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Veronika. Både #6 og #7 fra GL EXP4 er ypperlige. Om man måtte stå å denge time etter time kast etter kast med noe som er tungt, så blir man fort lei og sliten.. Det gjør ikke turen til noe hyggelig. Nei gå for Guideline sin.. :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Lawson #8 og streamstix #8 (10fot).

Som en nybegynner så merker jeg ikke noen forskjell, selv om Streamstix er et hakk dyrere og sikkert bedre!.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor mange syns det er så tungt å kaste med #7+ stang. Jeg blir jo sliten etter å ha stått der i 20-30min ja, men det er ikke verre enn å ta en liten 5min pause, nyte naturen og ta en god kopp kaffe.

Aldri har jeg tenkt at stangen er for tung til at jeg må pakke sammen, aldri har jeg blitt sur, grinete, oppgitt pga. Det som jeg mener dreper gleden er å ikke klare å skyte ut hele linen, men det er mitt personlig problem, så jeg skal ta en alvorlig prat med meg selv snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem i å stå dag inn og dag ut med klasse 7.

Er ikke veldig mye kraft som skal til. Men det er fort gjort å legge i alt for mye kraft i kastingen, og da er det mer teknikk enn tyngden av utstyret som utgjør problemet.

Kastearmen får seg en kort hvil ved forflytning. 

Eneste jeg kan bli litt sliten av er ved raske harde inntrekk over flere timer. Det merkes i håndleddet.

Men det må kroppen bare tåle, fiske skal jeg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...