Gå til innhold

Stillevannsfiske 2015


Ruffen

Anbefalte innlegg

Det vaket en del i ei lita tjønn i kveld. Hadde lyst å få fisk på tørt så jeg fisket bare med palmer. La ikke så mye i det og det var bare en kort tur.

Var mest ute for å høre på trosten. Det ble da noen småfisk.

Det var deilig.

  • Lik 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på ski i går ettermiddag.  4 cm nysnø, blå extra. I området rundt Hakloa er det 60 cm, 80 cm innen lørdag? Solid is på de fleste vann. Siste skitur blir sannsynligvis, som foregående år, 1.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig glad for denne lille ekstra kunstpausen. Det er min første sesong og jeg syns ikke jeg har full kontroll på flueboksen jeg binder til enda. Før dagens syndeflod kjente jeg at jeg var litt på vippen mellom selvutslettet nervevrak av en noob og en stolt og selvsikker debutant. En uke ekstra med binde-øvelser før isen går på Trollvann tror jeg kommer til å vippe pinnen i riktig retning :-)

post-6223-14273575944994_thumb.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Bare å legge stanga opp på hylla en stund til...

moro idag.. ;D

brukte 3 timer på veien til jobb idag, i bil. Pleier og bruke 20 minutter. Så kun to brøytebiler i løpet av 3 timersturen og de var fryktelig opptatt med å måke en parkeringsplass.. Brøytepatruljen kom vel i sving etterhvert men det kunne virke som de ikke hadde regnet med noe mer snø.. i mars..før påske..i Norge... fffish

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffen! Du har vel satt sandalene inn i skoskapet igjen i dag?

Å fytte helvete! Det lå 15 cm med snø på plenen i dag morges. Borte ved Arendal hadde de fått 40 cm. Det er jo helt vilt i slutten av mars.

Dette var litt av et slag i trynet. Heldigvis tiner det som bare det.

Øker ikke selvmordsraten her i sør nå så gjør den det aldri!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I trondheim er det fortsatt is på skogsvann. Fant derimot åpent vann og ørret som beitet på mygg og virrende steinfluer. Gøy å komme til dekket bord, kjipt å ikke ha ferdighetene til å matche utfordringen. Ingen fisk, ingen takes, kalde fingre. Men gøy å se ørreten kaste seg på steinfluer, veldig visuelt!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur med drapsmaskinen i kveld og jaggu vaket det. Solen tok veldig på snøen i dag. Heldigvis. Nå er det ikke mange centimeter igjen av den siste krampetrekning kong vinter klarte å slenge etter oss.

Var litt komisk å se på vipa i dag. Den så litt forvirret ut på jordene når det lå snø. Det stemte liksom ikke. Grågåsa som har fylt jordene lå og i elvemuningen i stedet for å beite på de friske skuddene som den har gjort i det siste.

Men alt i alt så klekker myggen og fisken vaker. Det er håp.

Glad jeg ikke skjøt meg i går......

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...