Gå til innhold

Skal prøve bellybåt, må ha pumpe og finner


Kivbyd

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg med Bellybåt og har kjøpt båt, men trenger finner og kanskje en elektrisk pumpe. Har vanlig pumpe fra før, men vil ha elektrisk i tillegg. Er det noen som har forslag til noen gode pumper?

 

Så tenkte jeg å kjøpe meg et par med Force fins. Hvilken størrelse trenger jeg da til å ha utenpå sko i 44 ca? Eller eventuellt med neopren dykkersko utenpå neoprensokkene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Belly, men jeg har en kite på 14kvm som krever et trykk på nesten 10psi. Da bruker jeg denne pumpen http://m.clasohlson.com/no/Asaklitt-pumpe/31-1157

Jeg kjøpte 2 stk. fordi anmeldelsene inne på Clas Ohlson sa at de gikk i stykker fort, men min har holdt stand slik at jeg har sluppet å ta i bruk den jeg kjøpte som reserve.

EDIT: Leste innlegget ditt litt raskt. Ser at du var ute etter elektrisk pumpe. Pumpa jeg linket til er kun dobbelaction (pumper på inn- og utpump) manuell pumpe.

Endret av magman1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Forcefins og vadesko tror jeg du sliter med å få dem utapå skoa. De lager egne bellyføtter som jeg gjerne skulle hatt der dette burde være enkelt, men jeg regner med at du her mener den vanlige typen til dykking. De kan bestilles fra statene, men koster litt...

Jeg bruker nok nærmere 45-47 i vadesko (husker ikke exakt, men bruker 45 i vanlige sko) og har str xxl forcefins med strikk i hælen. Jeg bruker sokken rett i svømmefoten, og har da litt for stor plass egentlig. Jeg skulle nok absolutt hatt en neopren dykkersko utapå for å fylle ut litt og for å spare vadebuksa.  

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM sendt mr. Bean :-)

Når det gjelder svømmeføtter så tror jeg kanskje jeg vil bruke dykkersko i de ellers blir det nok vanskelig å få tak i store nok. Ser at det kan bli litt vanskelig å få tak i force fins så jeg får kanskje se meg om etter noe annet som er brukende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du trenger elektrisk pumpe så trenger du ikke bellyboat...


(Med mindre du skal bruke den til å sitte mykt i på terrassen...)

;-)

Pumper av typen det linkes til i første svar er dugandes til å pumpe opp bellyen på kort tid. Jeg bruker tilsvarende på pontongbåten som har noe mer volum å fylle opp og det er mindre energikrevende enn du skulle tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig du har rett :-) Tenkte kanskje det tok lang tid å pumpe. Men jeg har også en liten gummibåt med påhenger som jeg kunne brukt den til så det var litt derfor også at jeg ville hatt elektrisk. Sikkert ikke nødvendig men kanskje fint av og til ;-) Jeg har allerede en dobbeltvirkende håndpumpe nokså lik den som det linket til så jeg klarer meg jo. Det er egentlig finner jeg trenger mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke lang tid å pumpe bellyen med håndpumpe. Jeg var også inne på tanken på elpumpe når jeg kjøpte min, men slo det fort ifra meg når jeg testa håndpumpe som blåser inn luft på både nedskyv og oppdrag (heter det nedskyv og oppdrag tro? Du skjønner :-) )

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...