Gå til innhold
  • 0

Diesellukt av korken på stanga


David S

Spørsmål

Kjøpte meg nettopp ei guideline exp4 #5 som første stang siden jeg la opp fluefiske som 16åring. 

Når jeg tok av plastikken på håndtaket stinka det av diesel! (ihvertfall ettellerannet petroliumsprodukt)

Er det normalt? Vet at det er ei billigstang og produsert i kina, men synes det er litt uggent med den stanken. Har prøvd å skylle i vann.

Bør jeg reklamere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kommer an på lukten. Kan det være fra plasten? Eller limet (mellom korkringene)?

Høyst sannsynlig ville jeg benyttet flytende grønnsåpe, neglebørste og varmt/lunket vann. Bruker det på "møkkete håndtak". Grønnsåpe fjerner også kvae.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

La stanga få "lufte" seg noen dager. Hvis lukta ikke blir borte - ta litt flytende såpe i hånda og gni forsiktig inn og skyll under springen. Ikke bruk neglebørste!! Da risikerer du å ta alt porefyll og korken blir lite pen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Diesel ja! Har jobba mange somre nedpå farfars bunkringsbrygge så den lukta kjenner jeg igjen. Tenker at det kan være noe søl eller noe som har oppstått under frakt. Nå har jeg hatt stanga ute og lufta seg i mange dager og det lukter fremdeles. Skal prøve med såpe.

Selve lukta gjør meg ingenting, men den smitter over på henda mine som igjen tar på lina og fluene. Derfor jeg vurderer å reklamere.

Forøvring er jeg veldig fornøyd med stanga som jeg fikk for 599,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det var billig.  Kan det være fordi den kan ha vært utsatt for noe diesel-søl?

Det jeg tenker.

Nå har jeg begynt å bruke stanga så gidder ikke styre med å sende den inn osv. Isen har jo gått i østmarka!

Lukta går sikkert bort etterhvert.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...