Gå til innhold

Nytt snøre uten løkke :O


vlk

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. Jeg har lenge vært bortskjemt med airflo snøre med ferdig løkke. Denne gang har jeg et snøre til ny stang der det ikke er løkke på klump enden. Bruker dere braided loops, eller noe annet?

 

er #3 snøre som skal brukes til indianer fiske. har forøvrig tenkt polyleader

 

vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker i hovedsak ferdige løkker. De flettete løkkene med nylon.

Ta på. Så på med superlim.

 

I dag satt jeg opp et nytt snøre.

La det dobbelt. Skrå klippet enden slik at skjøt enden går i 0.

Surret bindertråd over ca 6cm.

1 lag extra strong superlim.

Etter at superlimet hadde stivnet. Knakk jeg snøret frem og tilbake.

Avsluttet med UV lim.

 

Dette gir en bevegerlig skjøt. samt at den blir glatt og lav profil :)

Endret av aanes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løkke er stor og bygger mye! nåleknuten er mindre og nettere og fisker bedre!

Eller ikke... Du får fletta løkker som er veldig små og nette. Bendsler du samtidig ei _lita_ løkke i butten på fortommen, så bygger/lugger det iallfall ikke noe mer, samtidig som det er mer praktisk. Og dissa plasthylsegreiene som alltid følger med fletta løkker - dropp dem... Bruk bindetråd og superlim her også. Smidig og sterkt. Og hvem trenger vel å tre ti cm med strømpe over fronttaperinga? Klipp den ned til ca to 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vlk

 

Det absolutt smidigeste (spesielt til ditt indianerfiske, med fortom inn og ut av stangringene) er det en kjempefordel å bruke nåleknute (bruk avkappet q-tips til å tre igjennom med). Glatt gjerne over med bug bund, men ikke nødvendig.

 

Denne løsningen er sterk og line/fortom glir enkelt gjennom stangringene

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vlk

 

Det absolutt smidigeste (spesielt til ditt indianerfiske, med fortom inn og ut av stangringene) er det en kjempefordel å bruke nåleknute (bruk avkappet q-tips til å tre igjennom med). Glatt gjerne over med bug bund, men ikke nødvendig.

 

Denne løsningen er sterk og line/fortom glir enkelt gjennom stangringen

Kunne ikke vært mere enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike krympestrømper selges på Clas ohlson, biltema og øvrige i samme sjanger. Pass på å ta en med liten diameter for å få den trang nok ved krymping.

 

Krympeslanger får du kjøpt nesten over alt, men poenget er at de fleste av dem forblir stive etter at plasten er aktivert og krympet ferdig. Løsningen er krymeplast laget av polyolefin. Denne forblir tøyelig også etter at du har krympet den på plass. Disse kan desverre være litt vanskelig å få tak i, selv hos en el grossist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...