Gå til innhold

Nytt telt


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt telt, og har ikke fulgt med på teltutviklingen de siste årene.

Har tenkt meg følgende parametre:

 

3-manns telt (og da mener jeg tre personer, ikke tre anorektiske HelSport-dukker. Hvor små er egentlig teltprodusentenes testpersoner!?)

UNder 4 kilo, helst under 3,5

Gjerne kuppeltelt istedet for tunneltelt

Skikkelig fortelt med plass til tre sekker.

Under 7000.-

 

Jeg har god erfaring med endukstelt (Black Diamond Lighthouse) og telter ikke på snaufjellet om vinteren.

Dette er Nordmarka, campingplasser og ved fiskeelver i Sørnorge.

 

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrien kombo du setter opp der :) 

Du vil helst ha et fire-manns telt under 4 kilo med stort fortelt og gjerne kuppel.. Kuppel utelukker vel nesten stort fortelt tror jeg og 

 

Hvis du vil ha et lettvekts fire-manns telt er jeg veldig fornøyd med Nallo fra Hilleberg http://no.hilleberg.com/EN/products/red-label/nallo/nallo4gt.php/ evt. Helsport Fjellheimen superlight (enda lettere)

Disse tåler ganske mye juling er gir god plass i forhold til vekt.

 

Jeg har også et Helsport Blefjell fire-manns telt som jeg har gitt ganske mye juling i sommer. Det veier litt mer (5 kg) og har ikke store nok fortelt til tre sekker. Man kan kanskje stable alle sekkene oppå hverandre i det ene forteltet, men det jeg pleier å gjøre er bare å ta på regntrekk på sekkene og legge de utenfor og heller ta inn det jeg trenger av mat og klær i forteltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene! Jeg vurderte lenge Helsport Fjellheimen og div Hilleberg, men fant idag et knalltilbud på Bergans Trollhetta 3.

Det er et mindre telt, men vi kommer til å bruke et tomannstelt i tillegg hvis vi noen gang drar på tur hele familien.

Til meg og ungene eller meg alene er jo tremannstelt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...