Gå til innhold

Videre drift av Fluefiskesiden, det er opp til deg.


En Fluefiskeside med medlemskontigent  

268 stemmer

  1. 1. Er du villig til å betale for å være medlem av FFS?



Anbefalte innlegg

Jeg har snakket med Bernt om Fluefiskesidens fremtid og vurder å ta siden tilbake og gi den en ny sjanse under litt andre forutsetninger. Hvilke disse er kommer jeg tilbake til.

Først så vil jeg rette en takk til Bernt som tok over siden med en sporty holdning og ga den et forsøk.
Jeg må også si at jeg stiller meg undrende til koblingen mellom Hooked, Fishspot, Ørretens Rike og de andre som er nevnt. Når det gjelder Bernt og Hooked sin rolle i dette så føler jeg at de får uforholdsmessig mye skarp kritikk. I den tiden jeg har samarbeidet med Bernt så har ikke jeg opplevd noe annet en enn ivrig og ærlig kar som vil det beste for fiskeinteressen og leserne av siden.

Så tilbake til Fluefiskesiden, Now What?
Det er helt uaktuelt for meg å gå tilbake til den gamle modellen hvor jeg jager reklameinntekter for å få det til å gå rundt. Jeg tror også tiden er moden for å kreve litt tilbake fra brukerne. Jeg har vært en runde i tenkeboksen og her er hva jeg ønsker meg for at Fluefiskesiden skal leve videre.

1: Støttespillere – Team FFS
For at jeg i det hele tatt skal vurdere å ta siden tilbake og gi den et videre liv så er jeg helt avhengig av støttespillere. Jeg trenger moderatorer som gidder, skribenter med kløe, admins til den tekniske biten og en person med økonomisk bakgrunn. Personer som vi mener kan bidra og gjør det vil få økonomisk kompensasjon for det. Jeg har begynt å jobbe litt med å stable et potensielt team på beina. Har du kvaliteter som FFS kan nye godt av? Send meg en PM!

2: 100% finansiert av brukerne.
For at siden skal bære seg så blir den gjort om til en ren betalingstjeneste. Jeg ser for meg en årskontigent på f.eks. 2-300,- Pengene skal gå til drift av siden (serverleie, software, og utvikling av software), nye artikler/filmer og honorar til de som bidrar. Kort og godt pengene skal gå til de som bidrar til å lage siden. Jeg som eier kommer ikke til å ta ut noe økonomisk utover det jeg evt. skal ha for bidrag til siden på lik linje med de andre som er med å drifter den. En side som er 100% uavhengig av reklameinntekter for å gå rundt.

3: Forumsregler
Vi har etablerte regler for forumet som vi skal gjennomgås på nytt. Vi skal ha et forum med bra takhøyde men det kommer til å bli strammet inn hardt på alt som har med å ikke holde seg til sak og personangrep. Det vil også bli et krav om at alle bruker sitt fulle navn som brukernavn.
Det vil ikke være anledning til å opprette egne brukere på forumet og gå rett inn. Enhver bruker skal godkjennes av admin. Det vil heller ikke være anledning for å lese uten at man er registrert medlem.
Planen er at ingen skal kunne snylte på det fellesskapet som bidrar til siden.

Ja som dere skjønner så blir dette rett og slett en fluefiskeside ala COOP.
Er dere klar for dette?

Pr. nå kan jeg ikke gi meg noen frist på å ha dette avklart, nå er jeg avhengig av å få tak i folk. Og dere må vise deres interesse.

mvh
Rune

 

  • Lik 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne for å være medlem jeg :) alt for at ffs skal få leve vidre

Men bare ett forslag, jeg er på ett par andre forum som er gratis, men på det ene så har man vanelige medlemmer, men hvis man donerer 250kr så blir man støttemedlem og får tilgang på en ekstra forumdel. Kunne det vært noe? Ser for meg at rekrutteringen til forumet kan bli vannsklig hvis alt er låst med mindre man betaler for å se.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et forslag, for å motvirke at mange heller foretrekker å dele bidrag på facebook:

Gjør det barnslig enkelt å poste bilder på et evt nytt forum ;-)

Vet at mange har irritert seg over knoting med å poste bilder til innleggene her, og velger heller å poste fluebilder og turformidlinger m/bilder på fb, hvor dette er så enkelt at absolutt alle får det til.

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gjerne for å være medlem jeg :) alt for at ffs skal få leve vidre

Men bare ett forslag, jeg er på ett par andre forum som er gratis, men på det ene så har man vanelige medlemmer, men hvis man donerer 250kr så blir man støttemedlem og får tilgang på en ekstra forumdel. Kunne det vært noe? Ser for meg at rekrutteringen til forumet kan bli vannsklig hvis alt er låst med mindre man betaler for å se.

En ny side vil være 100% avhengig av at folk bidrar. Hvis det skulle bli et "problem" at så mange betaler at vi rett og slett vasser i penger så får vi se om vi får sponse litt tilbake. En fordel med kontigent er at man er sikret og alle sammen har bidratt på lik linje. Ingen trenger å føle at andre snylter på dem.

  • Lik 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra initiativ, og veldig hyggelig om miljøet får en ny plass og nye sjanser. 

 

PS! Pga manglende kapasitet og en vaklende interesse for fluefiske, så vil jeg nok la Lars representere meg. Så da får vi bare håpe han tar seg litt sammen!   angel

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra initiativ, og veldig hyggelig om miljøet får en ny plass og nye sjanser. 

 

PS! Pga manglende kapasitet og en vaklende interesse for fluefiske, så vil jeg nok la Lars representere meg. Så da får vi bare håpe han tar seg litt sammen!   angel

Er redd jeg krever at du blir med, Jørn !

Du kommer aldri til å gi slipp på fluefiskeren i deg over lengre tid, uansett ;-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vi løser dette rent praktisk får vi evt. komme tilbake til.
Finner jeg dette liv laga så kommer jeg helt klart til å sette opp en skikkelig handlingsplan for siden og kanalisere dette ut til dere. Dere sitter sikkert på mange gode forslag som jeg gjerne tar imot.

Er man sponset, har tilknytninger etc. så kan man bidra. Straffen for å få ting gratis eller til god pris er at man ikke kan promotere det man bruker (du har allerede nytt godt av det ;-) ) Om det synes på bilder eller film er greit sålenge det ikke er til hensikt å reklamere. De som er sponset er vel det fordi de er gode fiskere ikke sant? Slike personer kan bidra med gode artikler om fiske, fluebinding, etc.

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...