Gå til innhold

FFS trenger en med Økonomisk sans!


Anbefalte innlegg

Hei,

Er du økonom, regnskapsfører og har lyst til å bidra?
Da trenger FFS deg og vi vil elske og ære deg for alt du er verdt.

Jeg ser for meg at FFS kan bli en organisasjon i en eller annen form.
Jeg er da interessert i å få litt bistad rundt dette for å avklare hvilken modell som passer best for FFS.
Det vil også være behov for en person som holder styr på økonomien.

Jeg har nå brukt ett av tre hjelpemidler (ring en venn) og går nå for spør publikum siden jeg synes 50/50 blir i overkant tilfeldig.

mvh
Rune

  • Lik 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune:

Kanskje du har noen spesifike oppgaver som inngår i "jobben". Ramser du opp noen punkter så får du kanskje respons, om da kandidater vet ca hvor mye jobb de må legge ned etc. Bakdelen med ekstern regnskapsfører er jo at en må holde orden på ganske mange saker FØR det sendes til regnskap. Misstenker at Rune er ute etter noen som kan ta hele "pakka".

Håper du finner kandidaten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ment å organisere denne nye "organisasjonen" som en forening da, med de må- og kan-kriterier som følger av en slik organisasjonsform?`

 

Og når du sier "holder styr på økonomien" - hva tenker du? Holde kontroll på inntektene/påse at brukerne innbetaler kontingent? Evt hvilket støttesystem skal brukes for å inndrive kontingentene? Skal det være en betalingsløsning via nett, eller skal det sendes giro pr post? (Dette har da betydning for feks omfang av nødvedig innsats rundt inntektskontroll/-avstemming)

 

Du tenker da også full bokføring av vedkommede? Føre inngående fakturaer, avlegge et slags regnskap/øk.status pr den eller den perioden? Samt nødvendig innsending av data til det offentlige? Og da med tilhørende avklaring av mva-problematikk osv?? 

Er det tiltenkt feks et eget regnskapsprogram til dette? Eller er omfanget så lite at feks excel eller andre (tilstrekkelige) virkemidler kan brukes?

 

Generelt sett, hvilken omsetning antas det årlig? Er det kun kontingenter, eller også reklameinntekter?

 

Du bør evt forklare behovet noe mer detaljert, slik at de som anser dette som aktuelt lettere kan veie kunnskapen mot behovet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...