Gå til innhold

Epoxy på surringene


Anbefalte innlegg

Nei, egentlig ikke, mener jeg. Den skal bare holde epoxy en liten stund. Vet noen bruker ,som jeg har tenkt å prøve, en small sparkel. Brukte dyre sabel pensler, som måtte rengjøres etter bruk tidligere .Nå benytter jeg stort sett bruk og kast. Kjøpte en haug på ebay.co.uk  nettopp for en slikk og ingenting dvs 2,20 kr stykke med frakt fra kina.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel i utgangspunktet ikke noe særlig å si. Men det er veldig viktig at den ikke slipper bust, eller tar til seg støv.

Utover det så foretrekker jeg en med syntetbust, med ligge tykke fibre hele veien, som er litt stive og ikke spriker med busten om man bruker den aktivt med litt press på. Den på bildet synes jeg er helt grei. Kjøpt billig i 100 pk.

En ting jeg tror er viktig er at man gjør seg godt kjent med den man bruker. Det er lettere og mer forutsigbart å påføre med en man vet godt hvordan fungerer.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra pensler, så tror jeg mengden epoxy man legger på har mye å si.

Selv om det heter highbuild, og det reklameres med et strøk og perfekt finish, så er det nok mye lettere om man bruker mindre av gangen, og legger på flere strøk. To eller tre pleier å passe.

Jeg pleier ikke tynne første strøk, bortsett fra ved bruk av silke.

Epoxyen bør være godt blandet i riktig blandingsforhold, og en fornuftig romtemperatur. Er det kjølig kan den gjerne få en liten lunk.

Og en ting mange gjør, er at de prøver å få de siste to surringene til med samme blandingen, til tross for at den har begynt å bli noe tykkere...

Dropp det, bland heller en ny!

Det er et par tips sånn til å begynne med, om noen skulle trenge det.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...