Gå til innhold

Stangtørkere og alkoholbrennere


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå letet etter noen små verktøy å hjelpe med første stangprosjektet, ville så gjerne fått meg

en rotasjonsmotor for tørking, og finne en sånn alkoholbrenner (torch) å varme opp ting. Hilevel har ingen på lager, Grandes er på ferie, finner ingen brennere hos Biltema eller ClasO.

 

Tips for andre steder, eventuelt hvis noen har verktøy til overs å selge (eller låne i Trondheim)?

 

Prøver dette først, lager selv hvis får ingen napp.

 

Venter i spenning.

 

Kimmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkolbrenneren trenger du ikke. Vil du (absolutt) bruke varme klarer en hårføner eller varmepistol seg for ev luftbobler. Eller varmen fra en halogenpære , da unngår du ev støv lettere. Minst mulig pirking og arbeid med epoxyen er det beste. Er du nøye med å ikke blande inn luft under epoxyblandingen så klarer epoxyen stort sett å ordne på egenhånd.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en batteridreven grillmotor, boret hull i en plankebit, og det er min rotor for tørking.

 

Brenner er ikke noe vits å bruke penger på synes jeg.

I tillegg til det Terje sier, så kan man holde en lighter ved siden av for varme, men jeg mener det beste er å la det hele ordne seg selv.

 

Når jeg begynte å bygge var jeg veldig usikker på hva jeg trengte, og hvilke deler jeg skulle velge.

Gjør det enkelt er min mening, men trenger ikke en hel haug forskjellig utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene inntil nå. Halogenpære hørtes genialt ut, varmepistol på bra andre plass. Når det er snakk om første prosjekt må man regne med å få noen bobler. Invertert Murphy's lov sier at dersom jeg er forberedt for dem, blir det mindre av dem.

 

Øyvin og andre som bruker ad-hoc motorer, hva bruker dere for å feste klingen/stangen til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...