Gå til innhold

Sterk og lett "18/20" krok


One

Anbefalte innlegg

Jeg sier meg enig med Pål når det komer til TMC krokene, Daiichi kroken kjenner jeg ikke til, men har full tiltro til Pål. Når det kommer til styrke, vil det si at det her er snakk og må fiske veldig stor fisk på disse krokene? 

Kunne du spesifisert hva de skal brukes til så er det lettere å finne akkurat den kroken som passer til den spesifikke oppgaven den er tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte saker!

TMC er nok det jeg handler inn tenker jeg. Har aldrig hatt problem med disse fra gammelt av...

Styrken er ment til større fisk, ja! Døgnfluer/caddis i dun/spinner/voksent (imago) stadie er vel det som ligger lengst fremme i tankene...Tradisjonelt hacklet og parachute fluer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen krok du bør se på er GRIP, produsert i sør-afrika, veldig god kvalitet. Har fått noen prøver og disse ser meget bra ut, godt mulig jeg har en erstatter til Mustad her altså. Du får tak i GRIP fra www.quillflies.com

Edit: endret produksjonsland da jeg var litt rask i første omgang og sa feil.

Endret av Jan Fredrik Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip ja, favoritten min det...14723BL brukte den til det meste av tørrfluer. små kropper på store kroker...kroket godt og ofte nok. Fisker alt for lite til å ha noen klar konklusjon her, men allikevel fornøyd. Opprinnelig fra Sør Afrika, om jeg husker riktig...Ikke spesiellt sterkt "gods" men heller ikke elendig tror jeg...Ser at flere og nyere typer av kroker til tørrflue og nymfe-fiske har spissen innoverbøyd og kan ikke skjønne at disse kan ha spesielt gode krok-egenskaper ved noenlunde hurtig tilslag...Kommer helt klart til å holde meg til "de" som er nevnt ovenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...