Gå til innhold

TMC 113BLH - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ikke testet akkurat denne modellen, men vet at designet på nevne krok er bra. Men jeg bruker gjennomgående tyngre tørrfluekroker enn de fleste og det spiller ingen rolle fra krok 12 og nedover. Impregneringene vi bruker i dag holder det meste flytende.

 

Så denne kroken vil jeg i utgangspunktet si at kan brukes både til tørt og vått. Akkurat som Kamasan 170 og Daiichi 1550 (mine mest brukte modeller) 

 

Så Kjell; Jeg tipper du får de fleste tørrfluer til å flyte med denne kroken med mindre du dresser flua ekstremt tynnt og feil. Og det gjør du vel ikke. Men Tiemco har vel sitt på det "tørre" når de kategoriserer det som en nymfekrok. 1x heavy er jo historisk en nymfekrok.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei

 

Siden jeg startet denne tråden i juni, har jeg brukt mer og mer av denne kroken. Den er i ferd med å bli en favoritt i mitt tørrfluearsenal, og i ferd med å ta plassen til traveren TMC 100. Min bekymring i juni angående vekt viser seg å være grunnløs. Dette er en kraftig vidkjefta BL-krok som jeg tror tåler alt av ørretfiske i Norge. Kommer til å bruke denne på tørrfluer fra 14 og større, tenker jeg.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...