Gå til innhold

Tilskudd til morroboksen


Jan Ingvar

Anbefalte innlegg

Det er flere tråder som omhandler spesifikke bokser: "mauboksen", "harrboksen", "sø-boksen", "ørretboksen", "turboksen", "sommerboksen", snusboksen?? osv...

 

Men jeg registrerer at det ikke er noen som har laget en egen tråd for "morroboksen", som jeg liker å kalle den.

(Morroboksen er da den boksen som inneholder morrofluene, hvis noen ikke forstod det)

 

Og da mener jeg fluer av ulike typer (tørre, våte, nymfer - the whole shebang!), som mot all fornuft og bedre viten, gjør at fisken snur på hodet og hugger. Vi snakker juletre, tivoli, Frankenstein eller LSD. 

 

- Fluer som ikke på noen måte kan relateres til fiskens normale føde, men som likevel, gang etter gang, appellerer til fisken.

 

- Fluer av en slik kontroversiell farge eller fasong at man langskjemst bare av å flagre med den i lufta hvis man er sammen med andre.

- Fluer man setter seg ned og binder med gardinene trukket for, eller som man gjemmer seg bort på et øde motellrom booket under pseudonym for å binde.

- Fluer man må bruke høyeste nivå av kryptering, og kodeord, for å prate med andre om i sosiale medier.

- Fluer med bindematerialer man må bortforklare kjøpet av, som at man feks skal bruke det til broderi eller at det skal brukes i forskning for å fremprovosere epileptiske anfall hos rotter.

- Fluer med fasonger som frembringer assosiasjoner til Tsjernobyls mørkeste hjørner, og som ser ut som en krysning mellom èn vannlevende- og èn landlevende art.

- Fluer man oppbevarer i en ugjennomsiktig "black box", med både fingeravtrykk- og iris-scanning som lås.

- Fluer man hån-ler av med kompiser, men hvor man samtidig kjenner det lille stikket fra den lille gærne mannen i magen man ofte kaller samvittighet, som hvisker deg at "hvorfor ler du din satan, du er jo sprekkeferdig av spenning på om denne flua egentlig tar."

- Fluene man umiddelbart tenker på når man hører ordet "guilty-pleasure".

 

- Eller fluer som rett og slett er bundet av helt vanlige, tradisjonelle bindematerialer, men som likevel har et så corny utseende og sammensetning at man toucher ytterkanten av definisjonen av ei flue.

 

Har du en slik flue?

Om så er, del gjerne et bilde av denne her. Jeg elsker morrofluer som virker.

 

PS: man trenger bare å kjenne seg igjen på ett av alternativene over for å putte flua i morroboksen.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hva som dukker opp, he he.

Bandt opp noen ex av Kelly Galloup's Zoo Cougar og måtte investere i en billig sorteringsboks på Clas Ohlson for å få plass til dem...sier vel alt :-)

Mens jeg bandt dem tenkte jeg samtidig på hvor i elva det vanligvis ikke er folk hverken dag eller natt...

Skal visst være effektiv flue men er litt usikker på hjemlige forhold.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange fluer i boksen som er noen skikkelig flaue kreasjoner. Noen rett og slett stygge saker.

Legger ved en som gir litt sånn pjuskete skurefille-artig preg.

En effektiv fiskefanger, men langt fra noe jeg har lyst til å faktisk vise frem til noen om jeg skulle få spørsmål om hva jeg fikk fisken på f.eks.

post-2542-0-71177500-1482439652_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...