Gå til innhold

FangeTV:


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 333
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Sitter å redigere på litt film fra 207 tenkte jeg skulle dele litt med dere. bare så alt for lenge til vi er der igjen :'(

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100125

 

Gisle

 

Kan du si det, som er der very soon :rolleyes:;D

 

Terje!

 

He he. lite orrfugl på NZ da. ;) Men snittstørrelsen på ørreten er litt større, så det lpmpanseser jo en del for manglende storfugl ;D ;D

 

30 dager.....

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger gutter

 

Har laget en spesiell snutt til selveste Frittjåff von Derbaksmell, føler meg sikker på at vil sette pris på fanging i Scrotum Creek.

Mistenker at denne også kan varme et Puristhjerte eller to ;)http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100151

 

Gisle

 

NB: du er ikke full, det er litt kødd med lydsporet det første minutte ;D skal fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for litt FangeTV igjen :D

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100166

 

Etter å ha fiska sammen med Halvor de 3 første ukene av vinterns tur,  møtte vi Øyvind og Bjørn den siste uka.

 

Første delen av denne snutten er fra en flytur de gjorde inn til en frekk elv syd på sørøya. Etter flyturen kommer et klipp fra en fisk som Øyvind fanger (ny pers) lengre nord på Sørøya i en nydelig liten elv, med lite, men stor fisk.

På en dags fiske så vi kun 4 fisker.  :o

 

Gisle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg skjønner at jeg ikke er helt på høyden når det gjelder teknikk!

Jeg klarer ikke å få spillt av noen av disse snuttene, så hva gjør jeg?

 

har lastet ned og alt skulle være ok. men et skjer ikke en drit!  Har ett program som heter Win media cnter som bare opner seg, og der stopper det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg skjønner at jeg ikke er helt på høyden når det gjelder teknikk!

Jeg klarer ikke å få spillt av noen av disse snuttene, så hva gjør jeg?

 

har lastet ned og alt skulle være ok. men et skjer ikke en drit!  Har ett program som heter Win media cnter som bare opner seg, og der stopper det..

 

Vet  ikke om jeg kan hjelpe deg Andre. Er nok i samme liga når det gjelder teknikk. Jeg lar automatikken styre skuta.

Snuttene er laget på Mac og du må en Quick Time Player for å se snuttene. (har intrykket av at du lastet ned denne?) Men jeg sliter med å få dette til å funke på PC  på jobben, jeg også. Selv om jeg har lasta ned Quick Time Player.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Skal se om det er noen som bidra på noen mac forumer.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg via noen nærvepirrende minutter dobbeltglad og svimmelrusa av å se filmbitene dine Gisle! :)

Det er absolutt ikkeno å si på det du særverer oss....helt topp og bare til å drømme seg bort i, men at jeg måtte oppdatere Quick Time Player'n min som av en eller annen grunn befant seg på steinaldernivå (5 komma et eller anna), og at hele drittmarskina gikk i vranglås under ei oppdatering i forige uke som førte til fem dager uten LCD solskinn mens den var på reperasjon, OG at grunnen til vranglåsen var ei oppdatering (av opprativsystemet)......ja så var det ikke så reint lite nærver med i bildet da jeg oppdaterte QTP i sta! :-\ :D

(Løp faktisk rundt i stua å reiv meg i sjegg og hår mens det pågikk! :rolleyes:)

Men det gikk bra, og nå fikk jeg endelig sett de to siste du har lagt ut! :)

Lysta til å vinna litt i Lotto (kjøpe et par lapp-topper i reserve) og ta en liten vintertur ned til New Zeland er gørdiger......og det er faanimeg di skyld (det med New Zeland altså! :):D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå er jeg bare enda mer sikker på at hele forbanna vinteren beror på en stor missforståelse da jordkloden ble til,  og at en liten håndfull

mennesker langt pokker i vold oppe i den nordlige delen av verden må betale prisen :'( :'( :'( ;D

 

Jeg har nå sittet å sett igjennom flere av disse fange klippa til Gisle i denne tråden, og jeg skifter herved taktikk fra en Vikinglotto kuppong og en lottokuppong i uka til 37 vikinglotto og 37 lottokupponger i uka. Velger da bort mat og annet tøys, og satser på knekkebrød og vann samt noen besøk til kompiser etc sånn ca mellom 16.00 og 17.00 5-7 dager i uka. ;D ;D ;D

 

Det er forøvrig merkelig med disse snuttene til Gisle. Har prøvd å se dem tidligere med det har tatt så inni granskauen lang tid å laste dem ned at jeg mer

eller mindre ga opp.

Nå funker alle, det er bare å klikke på linken og de spiller av med en gang. Skjønner ingen ting, men who cares så lenge jeg får sett dem.

 

Gisle; dette er utrolig bra og ren skjær tortur. ;D ;D

Dog en tortur jeg kan leve med så bare fortsett ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg skjønner at jeg ikke er helt på høyden når det gjelder teknikk!

Jeg klarer ikke å få spillt av noen av disse snuttene, så hva gjør jeg?

 

har lastet ned og alt skulle være ok. men et skjer ikke en drit!  Har ett program som heter Win media cnter som bare opner seg, og der stopper det..

 

 

Spill den av på VLC media player, den får du lasta ned.

Den spiller vel av det meste av filmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger gutter. :)

 

Har merka dette med at det går raskere å laste jeg også, Usikker på årsaken, men .mac som levere galleri funksjonen der jeg legger ut snuttene, har fått noen oppdateringer den siste tiden, så det kan være noe med dette.  Nå skal det også sies at det er noe høyere kvalitet på snuttene en på youtube og lignende men likevel.

 

Hvis dere laster den største fila, så er det såpass at man kan overleve å se dem i fullskjermversjon. ( de to pilene i nedre, høyere hjørne)

 

Tore: Det er enkelte skyldspørsmål jeg uten større angst kan påta meg, ditt sug for NZ er nok noe jeg kan leve med ;D

Terje: Mer tortur er i vente ;) Begynner å minke på råmateriale fra NZ. men nå er det jo muligheter for litt nytt materiale om en      drøye 14 dagers tid..... ;D

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen

 

Da er FangeTV her igjen med en liten snutt på fredagskvelden. Denne snutten er fra en elv som ligger syd på sørøya. Har vist en snutt fra denne elva tidligere også. Festlig elv med flotte fisker. Vi fikk ikke de aller største fiskene i denne elva, men det var ganske kort mellom fiskene, og fisket var lett tilgjengelig. Ikker er det så stygt at det er plagsomt heller ;D

 

Navnet er ikke "Didymo Creek". Dydimo er en inført alge som stammer fra europa som sprer seg raskt rundt på sørøya. Til nå er 70 elver smitte. Mange elver er, og kommer til å bli ødelagt av denne algen. :'( Du kan se den  på bunnen i elven på filmen, som er det grå beltet som er i de grunne delene . Dette er et tidlig stadium av fremveksten.  :'(

 

Så skal du til NZ så sjekk ut hvilke forhåndsregler du må ta før du reiser.

 

Åge: takk for tilbakemeldingen. Hyggelig at du liker snuttene mine. Kanskje det blir film om noen år, hvem vet. Kvaliteten er ikke god nok til å lage noen langfilm, men jeg synes selv at Halvor og jeg har fått et par ganske bra opptak som man ikke ser hver dag, og det er jo morro. Har enda et par godbiter igjen, før vi må ned å hente mer råmateriell ;)

 

Kveldens snutt: http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100182

 

 

Gisle

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Detta er helt rått og jeg sier bare "dry fly fishing rules big time" ;D ;D ;D

 

Når det gjelder denne algen det snakkes om, truer den drømmen min om NZ om noen år ??? ??? :o :o

I og med at mange elver er smittet, så lurte jeg på om man jobber med saken der nede eller er det ingenting å gjøre når elvene først er

smittet. Hva sier prognosene? Hva gjøres? Kan noe gjøres?

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...