Jump to content
  • Eksempelflue

Klikk for stort bilde
    Fluebinder

Eirik RustenEirik Rusten
    Forumprofil
    Alle fluer

Publisert 17.04.2017
    Tags

Fluetype

Tørrflue

Imitasjon

Døgnflue

Stadium

Nymfe , Klekker , Dun

Vann

Elv

Art

Ørret , Harr

Periode

Vår , Sommer

Lokasjon

Materialliste

Her vil materialer brukt på fluen listes opp.

ENGLISH: You are only viewing an example fly, as one must be a paying member of the community to be able to see details of the flies.

Om fluen / Fisketips

Heisann!

Du er ikke logget på forumet som medlem av Norske Fluefiskere og får bare opp dette eksemplet på et insekt. For å kunne lese detaljene om fluen, må du være medlem av denne foreningen. Det er en frivillig forening som drifter fluefiskesiden.no til glede for hele fluefiske-Norge.

Dersom du allerede er medlem, logger du først på forumet og så kan du gå til Klekkedatabasen og ha full tilgang.

Dersom du ønsker å bli medlem kan du gå hit og lese mer om hvordan du blir det.

Bindebeskrivelse

Her vil du få opp informasjon om hvordan fluen skal bindes. I mange tilfeller en steg-for-steg-beskrivelse også med bilder for hvert steg.

Siste fluer fra Eirik Rusten

• Topics

• Ja som sagt over her så har folk forskjellig syn på hva de mener er optimalt. Slik du sier om klekkere har jeg ikke tenkt på før, fin den! Har jo pr dags dato ett godt utvalg i farger og størrelser, så vil si at det er godt dekt til nye situasjoner:) mye av de er hentet fra deg!  de artiklene her inne om fiske i de forskjellig type vann og bunn er jo veldig kjekke! Kanskje lage noen for elv også?😁 
    • Håper vi aldri finner det ut nei😁 artig å se hvordan folk har forskjellig tilnærming og nerdenivå som fruen kaller det! 
    • Jeg har, i likhet med de fleste som har holdt på i endel år vært gjennom mange faser. I starten surret jeg opp masse ulike døgnfluer (mye er 20+ varianter Duns) for å etterlikne de ulike. Og fulgte angivelsene i boken til bla. Lennart Bergqvist. Dette har justert seg litt med årene og det har stadig blitt færre, helt til nå når jeg plutselig har store unger og kan dra på elvefiske flere ganger i sesongen og følge den ut i stedet for å kun fiske sankthans/starten av Juli. Nå har det plutselig bli
    • Støtter Truls her fullt ut. Godt skrevet. Jeg er der at jeg i all hovedsak, i hvertfall når det gjelder døgnfluer, prioriterer størrelse og profil før farge. Dernest så tenker jeg at det ikke skader å etterape fargene heller.    Samtidig så er det så mange mulige variabler ift hvorfor en fisk tar på noe og ikke på noe annet. Kanskje var det flytet som ble feil ift fiskens plassering? Var det fortommen som stripet? Var fisken egentlig klar for ny mat da flua mi kom inn i siktebildet? Ble d
    • Hei Jeg har nå hatt samme fluestanga i veldig mange år. Er ikke en dreven fluefisker men blir mer og mer brukt. Vurderer og kjøpe ett komplett sett med Loop Q 9 5. Noen som har denne og kan komme med hva de syntes om den?   GR
  • Instagram #fluefiskesiden

• Create New...