Gå til innhold

Bare en kroktype


sandefjordingen

Anbefalte innlegg

hvilken kroktype ville du ha valgt hvis du måtte velge EN til alle fluene du binder , er det mulig ?[/b]

 

:) Det er jo mulig, men egentlig ikke særlig vits med en slik selvpålagt begrensning all den tid kroker ikke koster så mye i det lange løp, eller?  :)

Skulle i så fall ha levd godt med et utvalg 102Y hvis jeg måtte bare velge én.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

makk ??? he he  ;D , Er du desperat Lars?

 

Desperat?  Nei, langt ifra!

Men hadde jeg bare fått valgt ÉN kroktype hadde nok en Owner Bait Hook vært et fornuftig valg, i hvertfall så lenge jeg baserer en del av turmaten min på fisk....

 

NEI, det er ikke mulig å klare seg med en kroktype :)

Punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

102y her også. Knepper bare ned mothaken vist situasjonene/plassen krever det.

På en STERK annenplass kommer TMC111. Fantastisk krokgap, som passer perfekt til den ENESTE døgnflueimitasjonen en trenger, ja nobody. Forresten....de som mener at en er avhengig av andre fluer en nobody tar feil.....eller ikke er så flinke til å fiske (Selv om de selv mener noe annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ølet i vrangen når jeg så 2487 og 2488 nevnt her - trodde jeg var den "eneste" som var hekta på disse drittkrokene. Fluer bundet på disse ser veldig bra ut og de trekker opp fisk så det holder, men de kroker rett og slett for dårlig.

syns nå jeg ;)

desverre vet jeg ikke om noen som er bedre, bortsett fra Mustad R 48. Kongekrok!

Retter seg aldri og med et enormt krokgap så henger også fisken med inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...