Gå til innhold

Sjøfiske rundt Trondheim


Olav Larsen

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått prøvd sjøutstyret jeg kjøpte i høst. Har blitt alt for lite fiske etter at veslejenta kom til verden for 2mnd siden. Skikkelig kolikk stakkars lille (og litt stakkars mamma og pappa også som ikke har fått så mye søvn heller).

 

Nydelig vær i Trondheim idag. Herlig sol, klar luft og rim i graset. RS´en funket som et skudd sammen med Airflo 40+ glasslina.

Hadde ikke peiling på hvor jeg skulle starte, men tok turen ut på byneset. Fant en passelig plass og kastet litt på måfå. Mye tang og lite fisk. Et par mindre sjøørreter var oppe og luftet seg, men var ikke interessert i å smake på fluene mine. Tre niser tok også turen bortom. Artig. Herlig tur. Men, det hadde jo vært kjekt med litt fisk også.

 

Er det noen som kunne gi meg noen tips om hvor det er rimelig sjanse for å få noen fiskepinner i nærheten av Trondheim (alle sjøfisker av interesse)? Er byneset greit, og eventuelt hvor der... Gjerne på PM om det ikke ønskes offentliggjort.

 

Utrolig fint å komme seg ut litt i høstsola.

 

Vennlig hilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kunne prøvd deg fra ferjekaia, der er det fin fisk å få :)

 

Kanskje det ja. Har ikke vært utpå der å kikket, men det er vel kanskje mulig å få til noen kast uten å dra med ferjepassasjerer i bakslengen  ;D

Ihvertfall mye strøm i området. Måtte nesten begynne å mende for å unngå for stor bue i snøret  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nye rs`en min funker bra den også=) var en tur ute i dag. selv om SØ fremdeles lar vente på seg, så ble det ny pers på torskefronten. en skikkelig klump av en fisk. nødt til å få kjøpt meg en skikkelig vekt. nytter ikke med ørretvekta i sjøen :) fikk i tillegg et par småsei.

 

jeg var og fisket i vikhammer området. en fin vik hvor jeg har fått fisk hver gang jeg har vært der (på sluk tidligere vel og merke). traff et par karer som hevdet at det er ok med SØ der også. søk på haugmarka i gulesider. jeg har ikke fisket der nok til å vite om det er mye fisk der. men jeg har sett SØ vake der tidligere. fint å gå langs svabergene er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nye rs`en min funker bra den også=) var en tur ute i dag. selv om SØ fremdeles lar vente på seg, så ble det ny pers på torskefronten. en skikkelig klump av en fisk. nødt til å få kjøpt meg en skikkelig vekt. nytter ikke med ørretvekta i sjøen :) fikk i tillegg et par småsei.

 

jeg var og fisket i vikhammer området. en fin vik hvor jeg har fått fisk hver gang jeg har vært der (på sluk tidligere vel og merke). traff et par karer som hevdet at det er ok med SØ der også. søk på haugmarka i gulesider. jeg har ikke fisket der nok til å vite om det er mye fisk der. men jeg har sett SØ vake der tidligere. fint å gå langs svabergene er det også.

 

Takk for tips. Har ikke vært i området der, men skal absolutt utforskes. Skal ikke så mye til for å bli bedre fangst enn det jeg har prestert siste dager uansett. Kanskje sees vi langs bergene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

bigo: du fisker på feil side ;)

 

Fisket også "on the other side", men det var så mørkt der (skyggesiden)  :)

 

Prøv på spissen du, vil tro du har bedre lykke der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en kjapptur igjen idag. Tatt en rekogniseringstur for å gjøre meg litt kjent. Skjønner ihvertfall nå hvorfor det kalles polakkaia  :)  Telte ni polakker som sto oppå hverandre og fisket. Ikke noe vondt ment altså. De så virkelig ut til å kose seg de.

Ellers så fikk jeg nå økt lyrstørrelsen litt idag. Vet ikke hvor stor jeg, men tipper 3-4kg. Tok som om det ikke skulle være noe morradag. Tør ikke tenke på hvordan en på opp mot 10kg ville oppføre seg. Herlig dag. Kjølig, men sol og klarere vann.

[attach=1]

post-3533-13949868367789_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er en lyr ja ;D selv om det kan være litt vanskelig å se pga size ;D ;D

 

Ikke for å være vrien og ta opp bagateller, men det er da vitterlig en sei. (Sidelinja er rett, ikke buet)

 

Greit det, har ikke noe særlig peil jeg så. Kjenner ihvertfall igjen en torsk om jeg skulle få en da. Men den siste her er vel en lyr. Har ihvertfall buet sidelinje den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er en lyr ja ;D selv om det kan være litt vanskelig å se pga size ;D ;D

 

Ikke for å være vrien og ta opp bagateller, men det er da vitterlig en sei. (Sidelinja er rett, ikke buet)

 

lasse

 

det der er en lyr. sei har en rett hvit sidelinje, ingen underbit og er blågrønn i fargen.

 

olav

 

jeg tipper den er ca.3 kg, men det svømmer MYE større lyr og torsk der ;)

får ta oss en tur så skal jeg guide litt ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg meg jammen en tur ut idag også.

 

[attach=1]

 

Første fluefanga fisk i sjøen. YES!!! Og for en fisk... Lyr???

 

[attach=2]

 

Kan ihvertfall bare gå en vei etter dette. Oppover! Ryktes jo om litt større lyr også i disse trakter.

 

Hilsen fra Olav

 

 

Dette er etter min mening en sei! Fargen kan veriere litt men såvidt meg bekjent er sidelinja på en sei rett slik som på bildet.

Om fisken er underbitt eller ikke er vel streng tatt litt vankelig å se med den flua i kjeften ?  :)

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg meg jammen en tur ut idag også.

 

[attach=1]

 

Første fluefanga fisk i sjøen. YES!!! Og for en fisk... Lyr???

 

[attach=2]

 

Kan ihvertfall bare gå en vei etter dette. Oppover! Ryktes jo om litt større lyr også i disse trakter.

 

Hilsen fra Olav

 

 

Dette er etter min mening en sei! Fargen kan veriere litt men såvidt meg bekjent er sidelinja på en sei rett slik som på bildet.

Om fisken er underbitt eller ikke er vel streng tatt litt vankelig å se med den flua i kjeften ?  :)

 

Jan

 

Det bilde som jeg viser til viser en fisk med RETT sidelinje. . .

Og fisken har ei stor flue i munnen. Hvem kan se underbittet på den ?

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...