Gå til innhold

Sjøfiske rundt Trondheim


Olav Larsen

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg meg jammen en tur ut idag også.

 

[attach=1]

 

Første fluefanga fisk i sjøen. YES!!! Og for en fisk... Lyr???

 

[attach=2]

 

Kan ihvertfall bare gå en vei etter dette. Oppover! Ryktes jo om litt større lyr også i disse trakter.

 

Hilsen fra Olav

 

 

Dette er etter min mening en sei! Fargen kan veriere litt men såvidt meg bekjent er sidelinja på en sei rett slik som på bildet.

Om fisken er underbitt eller ikke er vel streng tatt litt vankelig å se med den flua i kjeften ?  :)

 

Jan

 

Det bilde som jeg viser til viser en fisk med RETT sidelinje. . .

Og fisken har ei stor flue i munnen. Hvem kan se underbittet på den ?

 

Jan

 

Aha. Den lille tenker du på? Det må være en sei! Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdagelsestur idag. Fant virkelig godplass. Kraftig vind, men greie forhold. Ihvertfall ikke brunt vann  :)  Andre kast - torsk 4 kg. Et par kast til - Lyr 4,5 kg. En halv time senere blir det bråstopp ca 4 meter fra land. For et drag. For noen krefter. 7´er stanga er bøyd til bristepunktet. Et par utras i hele snørelengden. Får pumpa inn litt igjen, men så bestemmer den seg tydligvis for at nok er nok. Jeg holder igjen alt jeg greier og tør (er ikke redd for å brekke stanga - den blir brukt for alt den er verdt). Ca fem meter ut på backingen slipper taket. Skuffelsen farer gjennom kroppen. Sitter igjen med en rettet ut TMC811s #2 og et minne om det største og sterkeste fisken jeg noen sinne har vært borti. En opplevelse for livet. Og fisken den blir større og større for hver gang historien fortelles. En herlig dag  ;D

 

Olav

post-3533-13949868630064_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...