Gå til innhold

FILM: Fluefiske til Fjells.


Fjellfiskar

Anbefalte innlegg

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tusen Takk for tilbakemeldingene på vår dvd fra hele "Fluefiske til fjells-gjengen"!!!

Det har vært mest positive, noen få kritiske. De positive tar vi med oss, men annen feedback er ekstremt nyttig og faktisk inspirerende så lenge de er konstruktive, og det har de vært.

Uansett, alle kan ikke bli 100% fornøyd. Heldigvis har vi fluefiskere ulik smak og er "uenig" i hvor/hvordan (når er vi stort sett enig i) vi foretrekker å utøve vår hobby....ellers hadde det blitt lite diskusjoner og trangt om plassen noen steder!

Håper filmen har gitt noen inspirasjon til å komme seg til fjells og utvide "sesongen" med april-fiske og finne nye områder. I den norske fjellheimen er det utrolig MANGE fine vann....og ikke minst elver!!

Nok en gang...TUSEN TAKK!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filmen i går. Hadde store forventninger til den.

Kjempefin film, masse stor fisk, veldig bra med ekstramateriale (hele 60min!) osv, men det filmatiske levde desverre ikke helt opp til forventningene mine.

Men for all del, jeg hadde 125 fine minutter i går kveld! :)

Takk for deeeet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott film! Så den for andre gang igår, det som slo meg da var at filmen ikke befattet myggfiske! Mitt fiske på fjellet innbefatter ca 50% myggfiske, til tross for tilhold på forblåste vestlandsfjell :) Har vi mer i vente? :D

Takk! Mye mygg på fjellet, ja. Hvis jeg ikke husker feil ble det vel en "mygg-fisk" vist på filmen (med Svein). I tillegg en liten sak med mygg vs lepto, hvor den bare tok mygg og ikke lepton som hang i enden av fortommen. Jeg bruker også mye mygg i fjellet, men det er perioder da myggen blir oversett og ørreten tar noe annet. Det gjelder å være tilstede i disse klekkingene, de litt store fiskene lokkes da til vannoverflaten pga større måltider enn mygg. Men heldigvis...ingen regel uten unntak! Mygg er jo en "bænkers"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte filmen på den lokale sjappa idag.

Godt å se en film fra Norge. Og om et fiske som for mange kanskje ikke er så utprøvd.

Mange pene bilder og morsomme scener.

Men hva er det egentlig Rødberghagen gjør på film?

Synes han gjør en elendig og kunstig framtoning i det jeg har sett av mannen på film. Også denne gangen.

Her passer han ikke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest fredrik hoffmann

Jeg har endelig  sett filmen nå. Fikk den samme rare følelsen av å se på påskenøtter som når jeg så ørret-eldorado.

Sigve

??

:)

Å nå tok jeg den ! Du mener at Svein kan bli for overtydelig, a la Roald Øyen.

Tja, jeg synes han gjør en saklig og god jobb.

Likte filmen forøvrig.

Veldig inspirerende mht 2010  !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig  sett filmen nå. Fikk den samme rare følelsen av å se på påskenøtter som når jeg så ørret-eldorado.

Sigve

??

:)

Å nå tok jeg den ! Du mener at Svein kan bli for overtydelig, a la Roald Øyen.

Tja, jeg synes han gjør en saklig og god jobb.

Likte filmen forøvrig.

Veldig inspirerende mht 2010  !

Jeg syns stemmen er velig lik og mye av kroppsspråket til Svein minner om Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette var en meget gjennomtenkt film, med mange fine sekvenser. Likte at det ikke bare var kjente fjes i filmen... Er gått litt lei av at det bare er "kjendisser" ... Fint med litt variasjon

Ut ifra mitt synespunkt går denne filmen ut med 5 i karakter.... Meget underholdende, men mangler det bittelille ekstra

(Ps. snusleppe er vist en trend blant fluefiskere  :rolleyes: )

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en meget gjennomtenkt film, med mange fine sekvenser. Likte at det ikke bare var kjente fjes i filmen... Er gått litt lei av at det bare er "kjendisser" ... Fint med litt variasjon

Ut ifra mitt synespunkt går denne filmen ut med 5 i karakter.... Meget underholdende, men mangler det bittelille ekstra

(Ps. snusleppe er vist en trend blant fluefiskere  :rolleyes: )

MB

Ikke kjendiser? Hva er Svein Røbergshagen da? Han er jo fluefiskefilmenes Bjørn Sundquist!

Og hvilke andre fiskefilmer, med kjendiser i, er det du er lei av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en meget gjennomtenkt film, med mange fine sekvenser. Likte at det ikke bare var kjente fjes i filmen... Er gått litt lei av at det bare er "kjendisser" ... Fint med litt variasjon

Ut ifra mitt synespunkt går denne filmen ut med 5 i karakter.... Meget underholdende, men mangler det bittelille ekstra

(Ps. snusleppe er vist en trend blant fluefiskere  :rolleyes: )

MB

Ikke kjendiser? Hva er Svein Røbergshagen da? Han er jo fluefiskefilmenes Bjørn Sundquist!

Og hvilke andre fiskefilmer, med kjendiser i, er det du er lei av?

tfl 1,2 3 f.eks

Blir liksom de samme hver gang.....

Og når jeg sier kjendiser, så mener jeg personer som har skrevet bøker, eller vært med i flere filmer. Folk som er mest kjent rett og slett

Lei var kanskje og ta i litt for hardt, men det er de samme gang på gang. Hadde bare vært et frisk pust hvis det kom en som ikke har skrever flere bøker, og som ikke er så veldig profilert blandt fluefiskere

Angående Svein Røbergshagen. Nesten ikke hørt om han før.... Det hadde jeg gjort hvis han var like profilert som Pål Krogvold  ;)

Edit: jeg kommer ikke til å svare i denne tråden hvis du finner det nyttig å konfrontere... Send heller pm hvis du må

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...