Gå til innhold

dimondback


Sven Kalmar

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg har kastet med Diamondback'en din Staffan! Den er bare nyyyydelig! Misunelsen er stooooooor! Uansett er det synd at disse stengene forsvinner fra markedet. Når man fisker med disse "myke" stengene mister man nesten aldri fisk etter at den er kroket. Dette er skikkelig "fiske" stenger som blir et savn i markedet! Boikott Cortland!!!!

 

Jeg er så enig med det du sier Roy. Vi burde sette igang en kampanje for å få Diamondback til å produsere igjen og JA få vekk Cortland :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Det er godt vi er enig om noe Terje! Og så vidt jeg vet svømmer fisken UNDER vannoverflaten mesteparten av tiden! ;D

 

Vi er enige i mye vi Roy, til og med at fisken svømmer under vann :D....... resten får vi ta ved en annen anledning :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet med Diamondback'en din Staffan! Den er bare nyyyydelig! Misunelsen er stooooooor! Uansett er det synd at disse stengene forsvinner fra markedet. Når man fisker med disse "myke" stengene mister man nesten aldri fisk etter at den er kroket. Dette er skikkelig "fiske" stenger som blir et savn i markedet! Boikott Cortland!!!!

 

 

Fortvil ikke Roy...det finnes enda "skikkelige fiskestenger" på markedet med dyp flex....sorry for å måtte minne deg på dette, trodde du var litt oppdatert ;D (hint:grønn finish)

 

Ellers så må jeg si at det er trist med gode produkter som forsvinner fra markedet.

Håper cortland sørger for fremdeles solid produksjon av merkevaren Diamonback.....ellers så ser jeg av www.corlandline.com at de har egne pene stenger.....kanskje det er Diamondback med nytt navn....sikkert bra saker det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

En som fiska laks her hadde ei tohånds Daimondback. Seks eller åttekantet, tipper den veide 35 kg.

Gikk ganske bra hvis du var godt trent og god rygg.

Søppel!!!

 

diamondback har aldri laga flerkanta stenger, men av de kjente så er det  Bruce & walker......daiwa......powell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags marginer er det du snakker om her da Staffan?

Skikkelige carbonstenger, bygget med top class carbon av dyktige folk er da så å si helt uten etterdønninger av noe slag.

Det er nettopp derfor jeg aldri kommer til å bytte til hverken glassfiber eller cane. Jeg tror ikke selve rullingen er så avgjørende som du sier her. Snarere snarere typer carbon i klinga, forholdet fiber/resin, mm (hvordan man bygger den aksjonsmessig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Vi snakker om små marginer, men godt synlige dersom man setter to stender i "butikksvingen".........men mest for hisse opp "the greenstickman" litt. men det hadde vært gøy om Dianondbackeiere hadde sett på sine egene stenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gang en stang jeg tror kan ha vært noe inspirert av Diamondback - En DAM kevlarettellerannet..

Samme farge på klingen, men med kryss-surringer av kevlar, samt enbente ringer med keramisk innlegg...

 

Har utrolig lyst på en DB Cassic Western. Ikke for fiskeegenskapene først og fremst (skikkelig bonus om disse også er topp), men mere på grunn av nostalgi og utseende. Flotte stenger å se på, og skiller seg utvilsomt ut fra mengden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om små marginer, men godt synlige dersom man setter to stender i "butikksvingen".........men mest for hisse opp "the greenstickman" litt. men det hadde vært gøy om Dianondbackeiere hadde sett på sine egene stenger!

 

Ha-ha...du vet at du ikke kan gjøre meg irritert, Staffan. Jeg synest du er kreativ, jeg :)

Synest forøvrig at det er flott at man forherliger noe....slik vi alle gjør tydeligvis.

Selv om denne tråden ikke handler om andre merker ( :-X), kan du ikke sende meg en PM på hvilken  :-X stenger du har, hadde vært artig å vite :) Spesielt siden du sier de ikke har det lille ekstra, men at diamondbacken din har...den som jeg såvidt har forstått ikke er å oppdrive lengre(??)

Gi folket noe som er å oppdrive ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er vel urealistisk at en gjeng diamondback eiere  skulle på dem å bygge slike igjen, men nteressen for dem kan kanskje få noen av de små til å vurdere det, sånn som sweetgrass, steffenbrothers etc kunne gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Vi snakker om små marginer, men godt synlige dersom man setter to stender i "butikksvingen".........men mest for hisse opp "the greenstickman" litt. men det hadde vært gøy om Dianondbackeiere hadde sett på sine egene stenger!

 

Ha-ha...du vet at du ikke kan gjøre meg irritert, Staffan. Jeg synest du er kreativ, jeg :)

Synest forøvrig at det er flott at man forherliger noe....slik vi alle gjør tydeligvis.

Selv om denne tråden ikke handler om andre merker ( :-X), kan du ikke sende meg en PM på hvilken  :-X stenger du har, hadde vært artig å vite :) Spesielt siden du sier de ikke har det lille ekstra, men at diamondbacken din har...den som jeg såvidt har forstått ikke er å oppdrive lengre(??)

Gi folket noe som er å oppdrive ;)

 

BearsDen har fortsatt stanga mi til salgs på sin nettbutikk: http://www.bearsden.com/page0.html

Denne stanga er fortsatt min favoritt stang innen dype stenger.

Jeg har prøvd det meste innen dype stenger: Winston BIIt, Sage SP, Steffenbrothers, McFarland emerger series (den er digg :D), Diamondglass, McFarland fiberglass (deler 1 plassen med Diamondback Classic Trout), Scott G2 og mange flere men det er fortsatt Diamondback Classic Trout 8,6`#4 som gir den lille ekstra god feelingen og når det gjelder å kjøre ørret så er den helt syk :D....... har nok utviklet et nostalgisk forhold til denne stanga :)

 

PS: Nevner ikke True Arc canestanga her for det kan ikke og bør heller ikke sammenliknes med de ovennevte carbon og glassfiber stenger........... men Vidar har faktisk fått oppdraget med å lage Caneverdenens svar på Diamondback Classic Trout, så vi får se :D :D

 

Diamondback Classic Trout CTR864-4

$405.00

Designed for downy light presentations of very small flies on small to medium size waters.

8'6"

4 wt.

4 pc.

2.3 oz

Medium action

 

BearsDen har også igjen Diamondback Classic Western som er en svært liten aning stivere i bånn en Classic Trout men fortsatt en skikkelig dyp og smooth stang og helt nydelig å kaste med. Den vurderer jeg sterkt å anskaffe før den forsvinner :D

 

Diamondback Classic Western CWR864-4

$405.00

An excellent dry fly rod on small water and windy conditions.

8'6"

4 wt.

4 pc.

3.2 oz.

Medium-Fast action

Western style grip

WARRANTY INFORMATION

 

 

Diamondback Classic Western CWR904-4

$405.00

A classic western dry fly rod for small to medium rivers.

9'0"

4 wt.

4 pc.

3.3 oz.

Medium-Fast action

Western style grip

WARRANTY INFORMATION

 

 

Diamondback Classic Western CWR905-4

$405.00

An all around larger river rod for dries, hoppers, big nymphs and streamers.

9'0"

5 wt.

4 pc.

3.6 oz.

Medium-Fast action

Western style grip

Polished Reel Seat

WARRANTY INFORMATION

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som fiska laks her hadde ei tohånds Daimondback. Seks eller åttekantet, tipper den veide 35 kg.

Gikk ganske bra hvis du var godt trent og god rygg.

Søppel!!!

 

diamondback har aldri laga flerkanta stenger, men av de kjente så er det  Bruce & walker......daiwa......powell

Ok Da husker jeg feil. Noen år siden dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som fiska laks her hadde ei tohånds Daimondback. Seks eller åttekantet, tipper den veide 35 kg.

Gikk ganske bra hvis du var godt trent og god rygg.

Søppel!!!

 

diamondback har aldri laga flerkanta stenger, men av de kjente så er det  Bruce & walker......daiwa......powell

Ok Da husker jeg feil. Noen år siden dette.

 

Hexagraph solgte de endel av i Hammerfest når jeg startet mitt fluefiske.

Det var drøye saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...