Gå til innhold

dimondback


Sven Kalmar

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Svarer på det om at jeg mener at carbonstenger er dyre.......så er minn svar et bastant JA i forhold til carbonmengde og enkel konstruksjonmåte sett da i forhold til andre carbonprodukter som canoer og bildeler.

 

Eller er det synd at du sikkert har fåt deg noe annet enn en classic av diamondback, det kan selvfølgelig også at du har blitt utsatt for en "feilpakking", for jeg har aldri forsøkt en classic som har vært feilklassifisert til de grader.........og om du til de grader har hatt problemer med å kaste med en diamondback classic så vil jeg mer enn gjerne gi deg litt undervisning i å kaste med dype og rolige aksjner, så velkommen til Bardu 2010  ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Interessant denne tråden....Bardu 2010 høres ihvertfall ut som gøy...enten jeg er med i den indre kjerne eller ikke ;)

Noen må¨da møte på disse treffene etterhvert og kunne med stolthet dra ut sin Guideline, "ErikStix", Loop, Sage, eller til og med en Winston, uten å bli ledd av :)

 

Man skal forhåpentlig kunne være avslappet i forhold til "rett merke" på disse treffene, vi snakker da fiske gjør vi ikke?

Kunne vært deilig å være en uke i Staffan sine drømmeområder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi får se mange rare "merker" på Bardu-treffet, til og med grønne (men da i form av SLØVkroken :D) samt Lidl og kosteskaft...

At de som er i Staffan sin "krets" velger å bruke mye av det samme som ham tyder jo bare på gode anbefalinger fra den kanten. På samme måte som du og dine (høres nesten religiøst ut..hehe..) dyrker sjelen til Winston ;)

 

Jeg velger heller å tilbe værgudene...  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Svarer på det om at jeg mener at carbonstenger er dyre.......så er minn svar et bastant JA i forhold til carbonmengde og enkel konstruksjonmåte sett da i forhold til andre carbonprodukter som canoer og bildeler.

 

Eller er det synd at du sikkert har fåt deg noe annet enn en classic av diamondback, det kan selvfølgelig også at du har blitt utsatt for en "feilpakking", for jeg har aldri forsøkt en classic som har vært feilklassifisert til de grader.........og om du til de grader har hatt problemer med å kaste med en diamondback classic så vil jeg mer enn gjerne gi deg litt undervisning i å kaste med dype og rolige aksjner, så velkommen til Bardu 2010   ;D ;D ;D ;D

 

Rolig nå Staffan. Det kan jo hende jeg allerede klarer meg fint med dype og rolige aksjoner. Det går nemlig ikke særlig bra å stresse en Hardy DeLuxe og vi trives godt sammen. Vi trenger ikke reise til Bardu for å finne ut det. Ellers kan jeg jo selvsagt ha vært ekstremt uheldig med min Diamondback. Men da burde jeg i det minste ha kost meg med en god 5er ikke sant? Vi passet enkelt og greit ikke sammen. Så å prøve før man kjøper gjelder nok her også.

 

var den krysslagt den stanga du kjøpte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

når man skal bla opp 5000.- + for en stang.....så kan man gjerne lete opp det som er spesielt og ikke gå på det som fabrikert, og en lykka arbeidsdag er avhengig av at hele maskineriet har funka i bedriften! for meg er en stang en stang, kaster med alt uten vanskligheter. men jeg liker at det finnes stenger som "den grønne" fordi at da kan nybegynneren enkelt starte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er slik at aksjonen ofte virker fremmed for folk som er vandt med mere stive stenger som den du skriver om....loomis, et eksempel blandt andre......den som har hengt med siden glassfibertida har oftest en annen rytme og stil inne. det kan det hende at du har vært med siden den tiden, men da føler jeg det enda rarere at du ikke klarte den stanga :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var i gul-brun farge og var i combo med Abu Garcia Delta 3 snelle. Den husker jeg som det var i går. Kulere snelle har aldri blitt laget. Jo forresten Delta 5 som hadde bremsejustering også. Disse trekantete fluesnellene var bare helt sinnsykt kule for en ung mann.

Burde slå til på denne du, da  ;) :

 

http://fluefiske.net/forum/index.php?showtopic=30123&hl=

 

Husker fattern hadde ei slik snelle for lenge siden, og selv da syntes jeg de var ufattelig stygge  :o

Forandrer ikke mening etter dette gjensynet :

 

[attachimg=1]

 

Lars

post-448-1394986842709_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en Delta 5 fattern hadde også, fikk skikkelig juling. Ble brukt fra tidlig 70 tallet til midten av 90, Abu made in Svangstä var kvalitet :)

Mener å huske det var en knarr av en annen verden på disse snellene ?

Omtrent som da vi, som smågutter, festet "flaps" - ei papp-skive - på syklene våre, som stakk inn i eikene da vi syklet, for å få litt "motor lyd" i sykkelen  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv skriver så har du ingen problemer med å kaste med hvilken som helst stang. Men trivsel er noe annet. Slik er det for meg også. Jeg klarer, men trives med noe annet. Som opplysning kan jeg jo si at jeg startet med en Abu Garcia fluestang som jeg ikke husker navnet på. Den var i gul-brun farge og var i combo med Abu Garcia Delta 3 snelle. Den husker jeg som det var i går. Kulere snelle har aldri blitt laget. Jo forresten Delta 5 som hadde bremsejustering også. Disse trekantete fluesnellene var bare helt sinnsykt kule for en ung mann. Stanga var i alle fall myk nok til ikke å ryke fortom før Stroft og Fismen kom på banen. Så at Diamondback var myk var nok ikke problemet. Det hadde nok mer med kjemien å gjøre. Vi er forskjellige samme hvordan vi snur og vender på det. Søren at jeg ikke kommer på navnet på den stanga! Tror ikke den også het Delta.

Kan stanga ha vært en "Lapplandia"?

ABU hadde ihvertfall en stangserie som het det på den tida.

Den snella er et designikon på linje med f. eks. Citroens padde og de originale Loopsnellene, spør du meg.

Kan jo definitivt diskuteres om den er pen, men det er vanskelig å forholde seg likegyldig til den... Jeg liker sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er det meg? Eller er dette gamle nostalgiske utstyret bare ræl i forhold til det man stort sett får på markedet i dag??? Jeg er sikker på at hvis fiskere for 30 + år siden fikk tilgang til det utstyret vi bruker nå så hadde de vraka sitt utstyr TVERT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

moderne mennesker altså!!!!!!! ikke har de forsøkt de gamle, som en mørk grønn leonard fra 1977 i carbon! like bra som det du kaster med Stig, bare referansene som er for snevre. og hue som snevrer seg inn ved å ikke ha latt meg kjøpe så har jeg kunnet være fri og slippe å gi rettede tanker og vurderinger :rolleyes: ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graphite fly rods are generally more expensive - and sometime a lot more expensive - than fiberglass fly rods. Yet, despite the added expense, graphite fly rods are by far and away the most popular fly rod today. And the reason for this is simple. Graphite fly rods are significantly lighter than fiberglass fly rods.

Da brenner det ned til vekt.. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moderne mennesker altså!!!!!!! ikke har de forsøkt de gamle, som en mørk grønn leonard fra 1977 i carbon! like bra som det du kaster med Stig, bare referansene som er for snevre. og hue som snevrer seg inn ved å ikke ha latt meg kjøpe så har jeg kunnet være fri og slippe å gi rettede tanker og vurderinger :rolleyes: ::)

Noen ser fremover og rundt seg og noen ser bare bakover.

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...