Gå til innhold

Fluebindering - Julegave til Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

Hei

Kan garantere bilder og utrolig mye glede av fluer. Har allerede testet noen Rune Stokkebekk fluer jeg har fått mye sjøørret på.

Jeg vil skrive i detaljer hvem fluer som leverer og ta bilde som takk for hvor utrolig generøst dette er mot meg.

En perfekt julegave og absolutt den gaven som betyr så mye. Den er jo UNIK ;)

Skal allerede ut NÅ og jeg vil bruke fluer jeg har fått fra fiskere her inne.

Har trua i kveld, vinden har forhåpenltigvis løyet.

En stor takk til Fiskeren som har tatt iniativ til denne galskapen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Sånne som deg Gutten er typen det er virkelig moro å gi fluer til! Takknemlighet er en ting, men det du kommer med tilbake er mer morsomt. Du skriver når og hvor og hvem som fungerte etc.. Helt kanon  ;D Selv fisker jeg ikke med sjøfluer, veeel dvs. hvert tredje år eller noe... Men det er morsomt å lage fluer for sjøen, faktisk mer morsomt enn å lage trøtte vårfluer og døgnfluer... Sikkert fordi jeg har laget for mange av de.. Uansett.. når man binder for moro skyld og vil vite om det var en suksess..? Send til Torgeir så får man høre, glimrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte dessverre avstå fra å sende Torgeir sjøfluer....har får mer enn nok av dere som vet hvordan de skal være...jeg har lovet å sende ham nymfer til han skal fiske med kort line igjen...fordi fyren får faktisk vite hvilken fluer som fanger fisk der også... ;D

Unner Torgeir alt han får sin vei, for det er som Rune sier; det kommer så uendelig mye tilbake...og gutten er dønn takknemlig og viser det så mye.

Takker Torgeir for å ha satt igang mye på sjøfronten, som gjør at vi som en sjelden gang er ute i slatvann bare trenger å ta en titt på sidene her for å se hva som er igang...fra Torgeir og alle de andre på sjøørrett tråden.

takk for iår ;)

Stig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk skal du ha både Stig og Rune for varme ord. ;)

Igår var jeg ute en LITEN tur og ble bare forbanna på is og nordadrag.

Var smart å dro hjem til god mat og varme. Kanskje jeg har blitt en smule mer fornuftig ;D

Det var litt av en julegave jeg fikk igår, ville faktisk ikke ha pakke før utpå kveld.

Hadde jeg åpnet før fisketur så hadde jeg blitt hjemme. Og det burde jeg nok igår.

Jeg hadde forventet mye ulike giftige sjøfluer, men denn pakka tok kaka gitt.¨

Her var det reker, tanglopper, store deceivere som små. Små teppesild, masse ulike jiggys.

Ulike varianter av grå frede og magnus og et lass med nattfluer. Wollybubuggere, sorte deceivere jeg ikke har sett maken til. Og noen stripefluer. Krabbene jeg fikk av Lasse så sykt fine ut, de vil funke som fy. Også til havabbor tipper jeg.

Jeg er OVERVELDET, dette er årets fineste julegave. Nok engang blir man rørt og små emosjonell.

Bare sier det igjen, tusen takk til dere ALLE :) :)

Meget imponert over kvalitet på fluer samt hvor rause dere er mot meg.

Det jeg kan gjøre igjen er å komme med rapporter og bilder.

Da fikk dere lurt meg ut idag også 8)

post-1259-1394987182309_thumb.jpg

post-1259-13949871823364_thumb.jpg

post-1259-13949871823814_thumb.jpg

post-1259-139498718634_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tillegge, tror jaggu jeg kjenner igjen reker fra Rune Stokkebekk.

Fiskern 35 har dratt sitt repertoar et steg videre. Har fått noen sorte muddlere det skal bli en fryd å prøve. To feite børstiser som kan lure opp treg fisk i mørten. Og på dagtid.

Dette er veldig gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

Fikk noen fluer fra Lasse 18 igår, hvite wollybuggere med grønn kropp.

Jeg er sær og ville ha litt større str på dem-voila!!! Lassse fikset dette med bravur.

Ikke ville han ha noe for det heller, men vi ble enige om en kasteøkt i "Lasseland".

Du er en suveren fluebinder Lasse, du fortjener en hyllest :)

Har nå fått Olumpus kamerat til å fungere, og trenger kun en ledning som en skal skaffe

så legger jeg ut bilder.

Takk Lasse, de kommer garantert til å fungere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...