Gå til innhold

Fluebindering - Julegave til Toggi


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da ser det ut som det er 15 mann som blir med. Hadde aldri trodd jeg skulle få så stor respons. Tusen takk til alle som ble med. Utrolig hyggelig!! Da er det bare å sende inn fluene når de er ferdig. Alt blir satt i en stor flueboks som Rune Stokkebekk ordner til innkjøpspris. Tar bilder av samlingen før den sendes....detta blir kanonbra!! hehe  ;D ;D

Red: 16 mann er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med mine woollys :)

Jeg sløyfet hanehackle til fordel for marabou for å få de så "livat" som mulig :)

 

Oliven:

Krok: Mustad streamer #10

Tråd: GSP 50 denier

Hale: Oliven marabou + en knippe oliven angel hair

Kropp: Dubbet oliven marabou, rufset til med velcro

Rib: Holotinsel

Hode: Conehead

 

Cream: (ufortynget)

Krok Mustad streamer #10

Tråd: GSP 50 denier

Hale: Cream marabou + ett par krystal flash

Kropp: Cream marabou spunnet i løkke

Rib: Holotinsel

Hode: Bindetråd

 

Oh noes! Har han glemt å frisere fluene tenker vel noen når de ser de lyse fluene ;D

Jeg valge å avslutte de slik, sånn at fiskeren selv kan frisere de etter personlig smak og humør ;D

post-0-13949868627759_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt foreløpige bidrag. Ble vel ikke akkurat det jeg tenkte, men blir nok bra.

 

En del magnus-fluer, noen tanglopper, et par hvite, medium teppesild med gummikone som kan snus etter behov, og noen xxs-teppesild som jeg har bundet med left-overs av craftfur som jeg har brukt til vanlig teppesild. Skal binde opp flere teppesild etter hvert.

post-1505-1394986887963_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk sjokk når jeg åpnet posten idag, det viser seg at all denne fluebindinga var gave til meg.

Ja, det blir vanskelig å beskrive hvor glad jeg er nå. Men dette var i overkant raust, akkurat som med kamera jeg SKAL få ordnet nå.

 

Jeg trodde først dette var en pakke med et blad, men satte kaffen kjapt i halsen da det viste seg å være enorme mengder med fargeglade SØ fluer.

 

Ja, nå er jeg nesten på kanten til rørt. Jeg er veldig glad 8)

Når diskusjonene går til tider hett er inne, så er jo dette et bevis på at dette forumet er unikt.

Tror ikke det har blitt gjort noe liknende på andre forum.

 

En spesiell takk til bindere og ikke minst fiskeren 35 som jeg har vært så heldig å bli kjent med.

Det viser jo kanskje at dag inn og dag ut med rapporter er den noen som setter pris på.

 

 

Er rimelig gira nå, en influensa syk Torgeir MÅÅÅ bare ut å teste fluer-sånn er det med den saken.

 

 

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN :) :) :)

post-1259-13949868941194_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...velfortjent Toggi. Men lurer på hvem det var som sendte de fluene til deg. Meningen var jo at de skulle til meg for å pakkes i stor flueboks, før de ble overlevert personling med litt bildetaking osv. Samma, egentlig det. Hovedsaken er du har fått fluene.  ;D Jeg har motatt 2 pakker med fluer + de jeg har bundet selv. Har en følelse av at det er flere som ikke er ferdige med å binde, så det kommer kanskje enda flere fluer.

Deadline er som før 15. desember. Da kan dere like gjerne sende fluene til Toggi.

Toggi kan du legge ut adressen din her? Har det litt småtravelt på jobb nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...velfortjent Toggi. Men lurer på hvem det var som sendte de fluene til deg. Meningen var jo at de skulle til meg for å pakkes i stor flueboks, før de ble overlevert personling med litt bildetaking osv. Samma, egentlig det. Hovedsaken er du har fått fluene.  ;D Jeg har motatt 2 pakker med fluer + de jeg har bundet selv. Har en følelse av at det er flere som ikke er ferdige med å binde, så det kommer kanskje enda flere fluer.

Deadline er som før 15. desember. Da kan dere like gjerne sende fluene til Toggi.

Toggi kan du legge ut adressen din her? Har det litt småtravelt på jobb nå......

 

mine sendte jeg til deg. har du fått de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Klart du skal få tilbakemeldinger på dem ;)

 

Adresse er:

 

Torgeir Hansen

Haugsvegen 40

3712    Skien

 

Fluene er festet på to papp-lag. Det er ikke no avsender på pakken.

Men for meg spiller det ingen rolle sånn sett, dette er VAKKERT og det viser hvor mange ok mennesker det er på dette forumet.

 

Bare send meg PM hvis dere vil ha tilbakemeldinger, masse dobbelt krok fluer her ;)

Og jeg aner ikke hvem som har bundet hva.

 

Tror ikke jeg har fått dine Igor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...