Gå til innhold

Når tar dere kvelden?


PålVD

Anbefalte innlegg

Moro å se at det er mange som fisker så lenge! Blir vel nødt til å fiske litt SØ med tanke på at jeg bor 30 min unda mange veldig gode plasser. Har desverre lånt SØ-stanga mi, så har bare stenger og sneller med flytsnøre nå, er det bortkasta å prøve å fiske SØ med det? Aldri prøvd det før, men det kan vel kanskje funke hvis jeg setter på en wolly bugger eller noe. Noen som pleier å fiske SØ på tørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Moro å se at det er mange som fisker så lenge! Blir vel nødt til å fiske litt SØ med tanke på at jeg bor 30 min unda mange veldig gode plasser. Har desverre lånt SØ-stanga mi, så har bare stenger og sneller med flytsnøre nå, er det bortkasta å prøve å fiske SØ med det? Aldri prøvd det før, men det kan vel kanskje funke hvis jeg setter på en wolly bugger eller noe. Noen som pleier å fiske SØ på tørt?

 

Flyt er helt kurant.  Du fisker ofte best rett under vannfilmen med en reke eller sildeimitasjon. Enkelte fisker tørt - dvs. striper en vårflue eller lignende.  Du er imidlertid avhengig av ganske stille vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skulle bare visst hvordan det er å bo i norges sydligste by, ikke bare kryr det av deilige smålakselver, kysten formelig koker av sjøørret.

Det beste jeg gjør er å kle meg godt, sykle til mine nattplasser rundt midnatt. Helt alene eller en annen fisker, og så sitter jeg der å fisker på vakende sjøørret i minusgrader. Sykt er det, sykt.

Får ofte 5-15 sjøørret.

Mye gjeldfisk som er blodrøde i kjøttet, og for å sikre fisket så har vi gruslagt den ene bekken innerst i systemet. Neste bekk står snart for tur.

Det er bare å ta vinterferien på norges solkyst ;)

I vinter skal jeg ta de på tørt. Dead drift møll :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker ørret til isen legger seg, det er rett rundt hjørnet nå.

Det har begynt å bli is på småvannene. Vanligvis holder jeg på til første uka i november, noen ganger lenger.

Sjøørret gidder jeg ikke, det tar meg en time å kjøre til oslo. Jeg tar meg en pause på 5 måneder og det er helt greit.

Jeg synes det er ganske ok å gå litt på ski, jeg begynner å vente litt på snø. Hadde jeg bodd ved sjøen så hadde jeg nok fisket litt sø også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle fått opplevd sjøørretfiske ¨på ordentlig så hadde du blitt avhengig, se bare på Toggi. Jeg vet han også ser frem til de glade vintermånedene.

Pause i fem mnd. Men faen heller du bor jo i skauen ;)

På den andre siden så får ikke jeg fiska der du fisker. Kult at det er så variert i Norge.

Nå begynner jeg å glede meg, skal se om ikke jeg endelig får tatt et bilde som dokumenterer fiskerikdommen her nede.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Rune,fisker til isen legger seg ;)

I går og forgårs var det veldig bra med vaking og myggfisket er faktisk blitt ett av høydepunktene i sesongen.Nå er det blitt såpass kaldt i vannet at alt går i "sakte film",først snuta,så ryggfinna og til slutt halefinna, og kanskje en aldri så ROOOOLIG oppstramming. Bare herlig ;D

Dager med stille vær og sol gir ofte bra aktivitet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre her sier - til isen legger seg og snøret fryser fast. :) Har vært bra aktivitet i skauen her nede den siste mnd og ukene.. Var ute seinest i går, isen hadde krypi ut fra land og dekt store deler av vannet jeg fiska på(200moh), alikavæl så er ørreten på høgget i de åpne råka! Ser at værmeldinga viser mildvær hele døgnet i et par dager framover, siste krampetrekning på markavann nå. Ellers så kan man jo lure harren i Glomma på tørt til langt uti november, for den som gidder det. Og turer etter sjøørreten blir det garantert! Trur egentlig ikke at jeg rekker å legge stanga skikkelig på hylla før det braker løs igjen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld vaket det som bare det på "høstfavorittplassen",og forrige dagen sto jeg og kranglet med en fin en litt lenger ned(den vant disputten,men artig var det),så her er det ikke snakk om å gi seg.Har hatt en bra sesong med endel ok fisk,så jeg tok en pause i høst,men er klar for innspurten nå! ;)

SØ,en lar jeg være ifred i mine hjemtrakter,den er nok plaget av lusa,stakkar,skal få gå ifred for meg ihvertfall,selvpålagt fredning, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...