Gå til innhold

??


Anbefalte innlegg

Handlet en del fra utlandet, ingen problemer med å betale så langt :)

 

Men hvordan er det å kjøpe nakker og fjær fra utlandet, er det ikke sånn at dette kan stoppes i tollen?

En del utenlandske nettbutikker, ihvertfall usa, har visse restriksjoner når det gjelder å sende fjær osv, men det står isåfall info om dette på sidene deres.

 

Lars

 

Dette gjelder fjær fra ville fuglearter og ikke whiting nakker og andre fjær som kommer fra oppdrett så lenge arten ikke i tillegg lever vilt i Amerika. Dersom det er snakk om skinn eller fjær fra ville fugler skal det være med et sertifikat, dette koster $50 om jeg ikke husker helt feil.

 

Har handlet mye fluebindemateriell fra utlandet. Dersom en handler under 200 kroner og butikken tar lite i frakt (sende i vanlig brevpost) og ingen gebyr så blir dette billig da man slipper både moms og tollgebyr. Hvis man overstiger 200 kroner bør man handle for oppimot 1000 kroner (over 1000 blir tollgebyret litt høyere igjen) ellers vil tollgebyret utgjør for mye av bestillingen så da tjener man lite eller ingenting på det.

 

Den største grunnen til å handle fra utlandet er det begrensede utvalget i butikkene her hjemme.

 

Av norske jeg vil anbefale: (er vel anbefalt fra før begge da)

www.grandesfluefiske.no

www.nfisk.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Legger du til mva. og frakt er vel dette en av nettets dyreste sjapper.. Dårlig forslag :)

3 807,- for en z-axis 8,6` #4

300,- frakt

 

Toll: 0,00

Merverdiavgift: 1 026,75

Sum etter fortolling : 5 133,75

 

Pris hos norsk forhandler: 5995,-

 

Man sparer jo litt, spesielt om man bestiller flere produkter.. For ikke å snakke om når de kjører closeouts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig! Fant en ZA til $630, men ikke noe billigere. Ca.3480,- eller noe sånt altså. Det virker som Sage er mer stabile i pris internasjonalt enn mye annet. Men dette har jeg ikke greie på så jeg får fortsette å observere og lære nå som jeg har fått svar på det jeg lurte på.

 

He-he...luring du Beatrix..... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trådstarter.

 

Kan du lage en liste over Norske nettbutikker som er kommet her. Samt en svensk, engelsk, americansk?

 

Lettere for brukerne her og finne forskjellige nettbutikker da. Ikke alle er klar over at det finnes så mange.

Så om det kommer flere etterhvert legger du bare de inn i listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla noen liner fra tacklebargains en gang og de var gamle. Nå jeg sammenlikna fargen på skytelina med andre snører av samme modell kjøpt her var den bleka og blass. Dessuten har coatinga sprukket flere steder bare i løpet av en sesong. Tydeligvis noe som har ligget på ymse lagee i lang tid, og reklamasjon til slike steder kan du bare glemme. Enda en grunn til å bruke norske sjapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla noen liner fra tacklebargains en gang og de var gamle. Nå jeg sammenlikna fargen på skytelina med andre snører av samme modell kjøpt her var den bleka og blass. Dessuten har coatinga sprukket flere steder bare i løpet av en sesong. Tydeligvis noe som har ligget på ymse lagee i lang tid, og reklamasjon til slike steder kan du bare glemme. Enda en grunn til å bruke norske sjapper!

 

Pussig. Har kjøpt fire liner derfra i utmerket stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tydeligvis ulovlig å fortelle at man betalte frakt også eller ? Hvorfor i alle dager er mitt innlegg slettet? Kanskje den "lovlige" frakten var for lav for enkelte her.. :-X :-X :-X

Nei, dere ser vel helst at det ikke linkes til utenlandske butikker i det hele og store

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut tullprat. Det som sto i innlegget var at det ikke var noe problem for butikken å lage falske papirer for tollen slik at man unngår mva. etc.. Vi lar ikke slike oppskrifter på ulovligheter stå her.

Tullprat?

Jeg siterte et innlegg hvor en nevnte noe om frakt.. Hvor jeg svarte at jeg betalte 14 USD for en stangbyggepakke fra mudhole.. Og at jeg synes det var overraskende rimelig..

Tell til ti før du trykker "slett" Rune!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må kutte ut å linke til utenlandske butikker som driver med ulovligheter. Jeg ønsker ikke at det oppfordres til slikt på dette forumet. Dette har jeg påpekt flere ganger tidligere. Nå har jeg slettet noen innlegg i denne tråden.

Beklager det. Var tankeløs i iveren etter å kunne spare noen kroner, og skjønner at dere ikke vil stå ansvarlig for at slikt er på trykk.

Når det er sagt må jeg inrømme at jeg likevel kommer til å benytte meg av disse snarveiene for alt det er verdt. 6-7000 kroner for ei fluestang er jo helt hårreisende. Ved hjelp av snarveiene kan også jeg være med i den "eksklusive" klubben uten å sprenge banken ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt må jeg inrømme at jeg likevel kommer til å benytte meg av disse snarveiene for alt det er verdt. 6-7000 kroner for ei fluestang er jo helt hårreisende. Helt vanvittig. Ved hjelp av snarveiene kan også jeg være med i den "eksklusive" klubben uten å sprenge banken ;D

Også jeg som trodde det var bukta i bakslengen du kikket over skuldra etter og så var det fordi du var på allerten i tilfelle tollmyndigheter hadde begynt å snike i skogen. Der lurte du meg gitt. Syns liksom det var rart at du ikke så fremover før snøret hadde landa.  ;)

Så nå har jeg jammen lært noe nytt på selveste julaften. De som "ser etter bakbukta" har dyrt utstyr og er veldig skvetne av seg!  ;D ;D

Ikke helt sikker på at jeg skjønte all ironien i den siste der, men etter alle smilefjesene å dømme var den stort sett godhjerta, trur jeg... ;) Nå kan det vel også nevnes at den siste stanga jeg kjøpte meg(sage ZXL #5) ble kjøpt fra forumet her på siden, så jeg slipper nok å være så engstelig  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt må jeg inrømme at jeg likevel kommer til å benytte meg av disse snarveiene for alt det er verdt. 6-7000 kroner for ei fluestang er jo helt hårreisende. Helt vanvittig. Ved hjelp av snarveiene kan også jeg være med i den "eksklusive" klubben uten å sprenge banken ;D

Også jeg som trodde det var bukta i bakslengen du kikket over skuldra etter og så var det fordi du var på allerten i tilfelle tollmyndigheter hadde begynt å snike i skogen. Der lurte du meg gitt. Syns liksom det var rart at du ikke så fremover før snøret hadde landa.  ;)

Så nå har jeg jammen lært noe nytt på selveste julaften. De som "ser etter bakbukta" har dyrt utstyr og er veldig skvetne av seg!  ;D ;D

Ikke helt sikker på at jeg skjønte all ironien i den siste der, men etter alle smilefjesene å dømme var den stort sett godhjerta, trur jeg... ;) Nå kan det vel også nevnes at den siste stanga jeg kjøpte meg(sage ZXL #5) ble kjøpt fra forumet her på siden, så jeg slipper nok å være så engstelig  ;D

Nå er det uansett, såvidt meg bekjent, ikke toll på fiskestenger, så det går nok bra  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...