Gå til innhold

#5er cupen.


Tørrbjørn

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Finnes det en terminliste ?

 

 

Jan

 

Dato    Stevne    Sted

11. januar    Tønsberg  Messehallen 

14. februar  Tromsø  Tromsøhallen   

01. mars  Kristiansand  Sørlandshallen 

15. mars  Lillehammer  Håkonshallen   

21. mars  Oslo    Idrettshallen, Norges idrettshøgskole

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som ha erfaring med kombinasjonen Orvis Helios + SA ED?

Mener det skal fungere alldeles utmerket, Snorre. Helios'en tåler den. SA XXD og ED er flotte liner jeg har kastet mye med gjennom årene. Krever sin mann dog, spesielt også nå hvis du har tenkt å bruke ED i cup'en, der den som du nok vet jo kun er tillatt i #4.

Økern kastet visstnok med den under fjorårets cup, og han kastet den brukbart langt også tror jeg.

Øvrig; tenkte jeg skulle ta litt 5#CUP-reglement/presisjonsteknikk på vintertreffet mitt i desember, så de som har lyst til å bli litt kjent med det, kan komme på treffet. Se et par tråder nedenfor denne. Jeg leverer også ut presisjonsheftet mitt gratis til de fremmøtte som måtte ønske det. Der er både reglement og teknikk beskrevet. Forbeholdt de som dukker opp. Foreløpig er vi 9.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom treninga igår. Fikk øving på presisjonsbiten, samt kastet noen lengder. Gikk flott det, selv med bambus og SA XXD.

Men innser at det må noen runder til før jeg kan påstå at jeg føler meg klar for konkurransen.

Du er klar over at du vil slite veldig med å få godkjent en bambus som handelsvanlig utstyr etter definisjonen de opererer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er dette likhetsreglementet som gjør meg grinete på hele 5 cupen.....det måtte vært greit at det var en #5 line, men så drar de på meg at det skal være like fortommer etc. regelen stopper utviklinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært slike regler på alle konkurranser i Norge. Er vel mest for at de som er tilknyttet bransjen og har tilgang på prototyper ikke skal ha noe fortrinn med spesial utviklede stenger. Klart slike regler kan virke litt dempende på utviklinga og favoriserer enkelte kastestiler, men det gjør ihvertfall at det blir likt for alle.

Men egentlig synes jeg eneste begrensninga på stanga burde vært at den var 9'. Noen produsenter har jo uansett laget 5'er stenger som er like stive som en 9'er for å utmerke seg i denne cupen, og så lenge det står #5 på den og den er i vanlig salg så er den lovlig. Nå har vel også gevinsten med å bruke så stive stenger forsvunnet når de tyngste snørene som XXD #5 og Snowbee lina ikke er godkjente lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal det være så likt....snu det til andre idretter, venstre / tvehendte håndballspillere ulovlig i håndball?

Det var en veldig dårlig sammenlikning Staffan. Er vel rimelig strenge regler i håndball også for hvor mye ballen skal veie, hvor stor banen skal være, størrelse på mål etc, mange flere regler enn det er i 5'er cupen. Forøvring ingenting som hindrer deg fra å kaste med venstrehånda hverken i 5'er cup eller i guidelinecupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluekastingen i seg selv utvikler seg når flere får sjansen til å utvikle seg.

Her har de sjansen til nettopp det; å utvikle seg, i prosessen før, under, og etter konkurransen, ved å trene og konkurrere sammen med likesinnede.

Konkurransens innhold er egentlig mindre interessant, det er prosessene rundt den som er interessante.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...