Gå til innhold

Bra fluer til abbor fiske


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Hvilke fluer er bra til abbor fiske?

 

Velkommen til forumet Jøran! :D

 

Abboren spiser mye av det samme som ørretten, men allikevel er det vel en gul og sort montana som har skilt seg ut som en killer på abboren for meg...*kremt* ..ehh.. altså de få gangene jeg har hatt behov for å fange en abbor... :oops: laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Jeg har fått ganske så stor og mye abbor når vulgataen klekker :) Er igrunn en fin ventetidsfiske til den klekker i de sjøene med ørret :)

 

Ellers poppere skal vist være kanonbra leste jeg en dag, fiske der hørtes faktisk riktig moro ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abborfiske er nå liksom ikke noe annet enn det det er, hvis man blir klok på den uttalelsen.

Binder aldri fluer til fiske etter abbor, men bruker det ørreten får. Det vil med andre ord si at både Olsen, Telemarkskongen og March Brown får kjørt seg. Ser at også Zulu blir nevnt, kan sette opp den også.

 

Det som imidlertid irriterer meg er at den aldri tar imitasjoner på overflaten, ihvertfall ikke mine. Selv om den vaker, ikke febrilsk som ørreten - men dog. Men jeg har vel aldri studert abborfiske, og kommer vel neppe til å gjøre det heller.

 

En ting er sikkert. Skal du tenne fiskeinteressen til ungene er det ingenting som et abborvann. Tenker det blir et besøk i sommer med ungene og to markstenger i passende størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...