Gå til innhold

Tidenes beste ørretstang - en utfordring


flyalf

Anbefalte innlegg

Hej Alle.

Tørfluestang nr. 1 for mig er:

"Staff of Moses/God" .............. Winston Bllt 8´6" .. #4

;D:-*;D:-*;D:-*;D:-*;D:-*;D:-*;D:-*;D:-*;D:-*;D:-*

Mange hilsner

Torben, DK

Enig med deg ;D.

kjell

Er veldig mange som prøver den stangen som fikser den, og sier det samme som dere gutter :)

Det er jo i grunnen bare et stykke deilig stang. Lettkastet og svært behagelig aksjon.

Var ute å nymfet idag med min BIIx #3 8'6....huff..var dyrt for meg dette grønne greiene. Lurer faktisk på om jeg ikke skal unne meg en slik Moses sak...jeg eier jo ikke en selv, dumt i grunnen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for alle veilende forslag så langt, kom gjerne med flere  ;). Etter lang diskusjon har komiteen ansvarlig for kåring kommet fram til foreløpige resultater:

1. Sage LL  389-2

NB! Det var mange Sage favoritter blant de som har svart, men i henhold til komiteens strenge krav er ikke noen av disse aktuelle til å bli kåret som tidenes ørretstang.

2. scott g905/4

3. Payne 100

De mest populære stengene fra de som har svart:

-----------------------------------------------

3 stemmer: Sage SP 590-2, SAGE SLT 590-4

2 stemmer: #4;Winston BIIt 8'6, Sage ZXL 490-4, Sage SP 490-3, Sage RPL 490-2, Sage SLT 590-4

Det er så langt foreslått omtrent 54 forskjellige stenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Av de jeg har prøvd, må det bli:

Diamondback Classic Trout 8'6 4

Steffen Bros 8' 3/4 glassfiber

Winston BIIx 9' 4

Forhåpentligvis vil McFarland stanga mi havne på 1. eller 2. plass etter hvert ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1) Sage XP 590-4

2) Sage SP 490 (hvordan kunne jeg selge den stanga  :-\)

3) Sage SLT 590-4

Har også eid og elsket en Scott G905/4 men for å være ærlig er den ikke i nærheten av å være like god som de 3 jeg har nevnt. Ellers så er det vanskelig å slå Sage TCR 690/691 når man fra tid til annen må ty til streamere  ;D

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Sage XP 590-4

2) Sage SP 490 (hvordan kunne jeg selge den stanga  :-\)

3) Sage SLT 590-4

Har også eid og elsket en Scott G905/4 men for å være ærlig er den ikke i nærheten av å være like god som de 3 jeg har nevnt. Ellers så er det vanskelig å slå Sage TCR 690/691 når man fra tid til annen må ty til streamere  ;D

Grunde

Jeg har fortsatt min SP 490, Grunde. Man selger da ikke klæssikere?  ;D

Jeg husker fortsatt da jeg kjøpte denne stanga. Det var mens Svein fortsatt jobbet på gode gamle RS FLUER, og vi stod utenfor butikken å kastet. Gud vet hvor mange år siden det er - sikkert 15. Jeg hadde ikke råd til SP'n og stod å kastet med en RPL og Svein spurte flere ganger:" Men synes du ikke SP'n er god da?". Selvsagt syntes jeg det, men jeg hadde bare ikke råd  :) Kjøpte RPL'n, men det gikk ikke lenge før SP'n også var på Gjøvik  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Sage XP 590-4

2) Sage SP 490 (hvordan kunne jeg selge den stanga  :-\)

3) Sage SLT 590-4

Har også eid og elsket en Scott G905/4 men for å være ærlig er den ikke i nærheten av å være like god som de 3 jeg har nevnt. Ellers så er det vanskelig å slå Sage TCR 690/691 når man fra tid til annen må ty til streamere  ;D

Grunde

Jeg har fortsatt min SP 490, Grunde. Man selger da ikke klæssikere?  ;D

Men har du lov og bruke den offentlig André da? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du lov og bruke den offentlig André da? ;D

Samler, mann. Man samler på slike stenger  ;)

Som du kanskje husker så hadde Loop agenturet på Sage  ;D

aaaaaah. Akkurat. Sku bare tulle litt med dæ da...

Har hørt mye om disse stenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lett nostalgisk av å tenke på gode ørretstenger.

Den første virkelig gode stanga jeg hadde var en Powell IM6 Long Reach 9'6" kl. 5/6 som jeg monterte selv. Kjøpte klinga ++ hos Per på Strømmen (Lennart Bergqvist sjappe) på slutten av 80-tallet. Det var en trist dag når den ble konvertert fra 2 til 4 delt vha. en bildør :(

Noen flere som husker den grønne IM6 serien fra Powell? Kompisen min hadde den i 10' kl. 7/8 (North Umpaqua tror jeg modellen het), denne var også veldig god. Skulle gjerne ha prøvd ei sånn stang igjen... Eller kanskje det er like greit beholde det selektive minnet om hvor god den var :)

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...