Gå til innhold

Tidenes beste fluesnelle_ også en utfordring.


Robban

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg fikk meg Loop Evotech LW six-nine med en gang de kom. Kan noen hjelpe med årstall? Den syns jeg var drittøff da, og syns det til dels enda. Den har fått mye juling opp gjennom årene, men holder fremdeles stand. Har også anskaffet meg en four-seven senere. Dessuten syns jeg traditional snellene til Loop fortjener en nominasjon her. Er spesielt begeistret for nymph.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er nokk enige og uenige  med meg når jeg sier Loop Opti series.

Disse er 100% på hva jeg krever.

Snellene har fantastisk brems. Spolene er smale og store. Man trenger ikke passe på når man sveiver snøret inn. Det legger seg perfekt uansett.

Snellene er mye lettere enn sine konkurenter i samme klasse som skal prøve og matche di samme egenskapene. Disse ser fantastisk ut og er rett og slett helt underbar i bruk..

Må nevne Loop original sneller også. Finnes det en av disse som har feilet da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Inex 7-9 som ser ut som den har hengt etter et brudefølge fra Oslo til Hadeland, min sjø-ørret, sei, gjedde, lyr og alt annet muligfiske du kan tenke deg. Vel, må vel betale for å bli kvitt den, men alikavell,,,,

Bor desverre i Norge og får sjelden testa det jeg har, men Tibor, Abel og Mako har holdt ord uansett til annet fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Jeg kan begynne med noe som er milevis fra hvor vi er idag,  Ryobi et eller annet som var lettere enn de fleste, men funka, overaskende bra faktisk.

hadde også en sånn. laget av magnesium ett eller annet. i dag er det lamson litespeed, fantastisk flott snelle synes jeg. kler scott g stengene perfekt 8)

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Tobbe  :)

Bombe!

Haha. Hva mener du er den beste snella som er laget da Rune?

Til hva slags fiske? Er det snella som aldri går dukken, som barnebarna kan arve, som tåler all slags fisk, tåler å gå i bakken... Da er det ikke så mange igjen.... Til ørretfiske er lista lengre over bra enn dårlige... mao ørretfiske krever ikke stort av ei snelle.

For ørretfiske handler vel sneller mer om personlig smak, design, etc. Ikke at de er så fordømt sterke.

Jeg har hatt sneller fra BFR, Hardy, Lamson, Ross, Guideline, Abel, STH. Eneste jeg ikke var fornøyd med var STH Casette og Hardy Marquis. Spolen hoppet av på STH og klikkdingsene knakk på Hardy snella. De andre har jeg bare gode erfaringer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Ingen som har hatt Young sneller, de funka for meg den gangen.

joda min første. hadde den på ei shakespeare stang med kompositt håndtak :rolleyes:,det var kastemaskin det ;D.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Young snellene er vel historiens dårligste. Et utras og "vektene" var blå og nedslitt. Har Loop sneller fra midten av 80 tallet. Bytta kulelager en gang .. Fortsatt strøkne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Joda hadde og har fortsatt Young sneller ett eller annet sted. Ellers benyttet jeg ei Okuma som eneste 5er snelle en drøss med år men og si at den var pen, forseggjort eller tidenes beste ville være å lyve.

Har ikke peil på hva som er tidenes beste. Men vet utmerket godt hva neste snelle blir: Loop Opti Dryfly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er nokk enige og uenige  med meg når jeg sier Loop Opti series.

Disse er 100% på hva jeg krever.

Snellene har fantastisk brems. Spolene er smale og store. Man trenger ikke passe på når man sveiver snøret inn. Det legger seg perfekt uansett.

Snellene er mye lettere enn sine konkurenter i samme klasse som skal prøve og matche di samme egenskapene. Disse ser fantastisk ut og er rett og slett helt underbar i bruk.

Må nevne Loop original sneller også. Finnes det en av disse som har feilet da??

Opplagt gode og funksjonelle sneller ja men fine ?? Det er jo egentlig bare et noe modifisert "juksahjul" det kan sikkert alle nordlendinger som har slikt et på båtripa bekrefte  ;D

Har også hatt mye forskjellige sneller som har funka i varierende grad. Aller mest fornøyd har jeg nok vært med:

-System 2 (ikke prøvd de nyere typene, men originalen har aldri feilet og har tålt saltvann i årevis uten synlig skade.

-Waterworks ULA (Den første utgaven. Flott å se på, praktisk i bruk og aldri noen feil)

-Bringsene SeaTrout (litt tung, men flott brems og gjennomgående god kvalitet)

Av billigmodeller synes jeg Vision sin 3-Zone grafitt snelle har vært helt uovertruffen til røft sjøfiske. Så billig at man kan ha flere av dem og mange spoler. God brems og mister man den spretter den bortover fjellet uten å få en skramme.

Hilsen

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er nokk enige og uenige  med meg når jeg sier Loop Opti series.

Disse er 100% på hva jeg krever.

Snellene har fantastisk brems. Spolene er smale og store. Man trenger ikke passe på når man sveiver snøret inn. Det legger seg perfekt uansett.

Snellene er mye lettere enn sine konkurenter i samme klasse som skal prøve og matche di samme egenskapene. Disse ser fantastisk ut og er rett og slett helt underbar i bruk.

Må nevne Loop original sneller også. Finnes det en av disse som har feilet da??

Opplagt gode og funksjonelle sneller ja men fine ?? Det er jo egentlig bare et noe modifisert "juksahjul" det kan sikkert alle nordlendinger som har slikt et på båtripa bekrefte  ;D

Har også hatt mye forskjellige sneller som har funka i varierende grad. Aller mest fornøyd har jeg nok vært med:

-Waterworks ULA (Den første utgaven. Flott å se på, praktisk i bruk og aldri noen feil)

Hilsen

Rolf JF

Rolf da. Du vet jo at man får mere fisk på Juksa enn på en dårlig utskjært sanblåst trillebårhjul som den Ula snella ser ut som.. FYSJ ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...