Gå til innhold

Tidenes beste fluesnelle_ også en utfordring.


Robban

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

finnes en snelle som tåler "alt" og som stopper ett tog.. den er såpass lite pen at den ikke trenger noe bilde her, men dog.. System2...

SA ja, og den er allerede nevnt ihvertfall en gang. Men at den er lite pen? den er jo klassisk!

klassisk ja, men den er liten og unseelig... synes kanskje hardy etc. har litt mer touch av handmade, mens System2 er bare skikkelig maskinert.  Men jeg har ett par stykker, og de svikter aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klassisk ja, men den er liten og unseelig... synes kanskje hardy etc. har litt mer touch av handmade, mens System2 er bare skikkelig maskinert.  Men jeg har ett par stykker, og de svikter aldri.

Jeg har en System 2 56-L, som har tjent meg trofast i over 15 år. Det eneste alvorlige ankepunktet jeg har mot den, er at den vannplaner om jeg snubler og får snella under vann mens jeg kjører litt større fisk. Det skjer ikke fryktelig ofte at jeg kjører større fisk, men dessto mer ergelig når det skjer!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis fisket med en gammel system 2 som laget en raklelyd uten like! Det var så irriterende at jeg ga ham en av mine sneller. "Oj, den har skikkelig brems denna jo!" Var kommentaren  ;D.

Personlig har jeg aldri vurdert å gå tilbake til de tradisjonelle snellene etter at Danielsson åpnet øynene mine. Men det er kult at noen holder fast ved det tradisjonelle.

SA sine LA sneller, laget av BFR er også noen skikkelige slitere har jeg hørt. Rart ingen har nevnt dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...