Gå til innhold

Kule sitater og visdomsord


Jøran

Anbefalte innlegg

Gjest Vindknuten

Kult eller ukult om karen er sitert riktig

Blodferskt er det i alle fall, fra NJFF landsmøte 14nov

Vi er veidemenn, vi skal ha god mat som vi skal kose oss med. Vi skal ikke leke med maten. Det er vi for gamle og for vettuge til.

Jeg har et forslag: Få laksen opp, og slå den ihjel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ser for godt ut til å være sant, er som regel det..............

Du skal ikke misunne en mann for hans skinn av lykke, for du kjenner ikke hans hemmelige sorger.

Det kan ta et helt liv å få tillit, men du kan miste den på et sekund...........

Si det du står for, så slipper du å stå for det du sier.....

Får du ikke den du elsker, så får du elske den du får  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første vers av et flott dikt...

Around the steel no tortur'd worm shall twine,

No blood of living insect stain my line;

Let me, less cruel, cast the feather'd hook,

With pliant rod athwart the pebbled brook,

Silent along the mazy margin stray,

And with the fur-wrought fly delude the prey.

John bakmann in Rural Sports, 1720

Edit: He he artig resultat av sensuren på denne siden...mannen het altså John G_ay

Mvh

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å sitere filosofen Kant her nå, med det ordtaket som har betydd mest av ordtak i mitt liv de siste årene. Både om hva andre folk sier, mener og uttrykker gjennom handling og hva jeg selv kan si til meg selv at the end of the day:

Det finnes ikke noe godt her i verden, annet enn den gode vilje.

Tenk på den, alle mann  :) Hvis det er en god mening bak noe som blir skrevet eller lagd - eller gjort på et eller annet vis, så er det i grunnen godt tenkt - og da er det i bunn og grunn godt. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager har du røyka Andrè ???;D

Enten ble den for dyp for meg, eller så tolker jeg setningen alt for avansert ???

Hmm, Jeg sitter her og jobber med noe fluefiske- skriverier, og dropper innom fluefiskesiden av og til når jeg vil ha pause, men noe spesielt dyp føler jeg meg nå ikke akkurat  :) Dette er jo Kant på sitt aller beste, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...