Gå til innhold

DEN STORE GLASSFIBER TRÅDEN.........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Brukte ikke Farlow JW Young som produsent? Mener å ha sett flere Farlow sneller som er bygget hos de

Bruker du One Pfoot eller er snellefestet stort nok til en så tykk fot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har endelig fått stanga som ATH Traun F1 snella skal sitte på, den var utrolig myk og en drøm å kaste med. Rolig og bedagelig med en svært så behagelig følelse av at du står og maler kunst.  ;D Her snakker vi Full Flex "and then some"!

Shane Graywolf - 7ft 4wt 4pc Yelloe Glass (McFarland blanks)

Lemkce Down lock snelle feste, amboyna tre innlegg, blå nikkel ringer, floor grade reversed half wells kork, titanium snakeguides/tip top surret med klar gul Pearsall's silketråd.

Nydelig finish på en nydelig stang.

post-0-13949889259415_thumb.jpg

post-0-13949889259961_thumb.jpg

post-0-13949889260582_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har endelig fått stanga som ATH Traun F1 snella skal sitte på, den var utrolig myk og en drøm å kaste med. Rolig og bedagelig med en svært så behagelig følelse av at du står og maler kunst.  ;D Her snakker vi Full Flex "and then some"!

Shane Graywolf - 7ft 4wt 4pc Yelloe Glass (McFarland blanks)

Lemkce Down lock snelle feste, amboyna tre innlegg, blå nikkel ringer, floor grade reversed half wells kork, titanium snakeguides/tip top surret med klar gul Pearsall's silketråd.

Nydelig finish på en nydelig stang.

Steike ta, det var lekkert :D :D

Grattis ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig ja, det skal være sikkert og visst! :)

Ja Raymond, endelig! Hehe, bare så synd at jeg måtte ty til Shane Gray og ikke direkte fra Mike, men det får være Mike sitt problem. Har enda til gode å se noen av de to stengene han fikk betalt for i august i fjor. Tulling hele mannen!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det här spöt fiskade jag med i helgen. T&T Heirloom 8', #4. Ett härligt fiskespö med stort omfång. Det har en ovanligt brant tapering, vilket gör att det är skapligt bra på många saker, göra fjäderlätta presentationer eller fighta stor fisk. Den kraftiga buttdelen gör att man kan bära mycket lina utan problem. Jag skulle nog säga att det är lite underklassat. Ser fram emot att fiska mer med det nästa år. Ett riktigt fiskespö.

IMG_9722.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nydelig stang og ikke minst nydelig snelle Christian :D

Må innrømme at jeg har sett en del på Heirloom, har hørt de skal være veldig gode. Fint at du bekrefter det jeg har hørt, nå må jeg bare vinne i lotto ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig ja, det skal være sikkert og visst! :)

Ja Raymond, endelig! Hehe, bare så synd at jeg måtte ty til Shane Gray og ikke direkte fra Mike, men det får være Mike sitt problem. Har enda til gode å se noen av de to stengene han fikk betalt for i august i fjor. Tulling hele mannen!  ;D

Ja, han skylder meg ei klinge å... skulle hatt juling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig ja, det skal være sikkert og visst! :)

Ja Raymond, endelig! Hehe, bare så synd at jeg måtte ty til Shane Gray og ikke direkte fra Mike, men det får være Mike sitt problem. Har enda til gode å se noen av de to stengene han fikk betalt for i august i fjor. Tulling hele mannen!  ;D

Ja, han skylder meg ei klinge å... skulle hatt juling...

Tror det begynner å bli mange av oss nå. Det værste er at han lager emner som bare faen og selger til f.eks Shane Gray (Graywolf Rods) på bestilling. Spurte Shane om en spesifikk stang, og fikk til svar at det var ikke noe problem, han satte Mike til å rulle. I tillegg til det så fikk han en ny forsyning med "yellow glass" fra Mike for bare noen uker siden.

Graywolf rods er løsningen hvis man ønsker en McFarland stang innen rimelig tid, men da står det Graywolf på den og ikke McF.

Forøvrig svært svært fornøyd med min Graywolf Yellow glass 7' 4wt 4pcs! (ligger på bordet foran meg her)

[attachimg=1]

post-0-13949889522265_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den særeste glass stanga så langt?

Har investert i en Hardy Eln glass 5' for #2. Har prøvd ulike snører og fisket litt med denne. Jeg har fått ørret på opp til  1,1kg, og det var ikke spesiellt kjedelig  ;D. Når det er sagt så gikk det like fort å kjøre fisk som en hvilken som helst annen stang.

Etter å ha prøvd ulike liner så konkluderer jeg (og andre som har prøvd den ) foreløpig med at Airflo Sixth Sense WF 2/3 funker best. Noe overraskende da stanga er sinnsyk myk, og jeg i utgangspunktet ville ha gjettet på at et 0000 snøre skulle være korrekt  :rolleyes:.

Eln er rigget korrekt med kork snellefeste med en sliding ring som låser mot bunn. Den har også korrekt spigot holk (top-over er for billig dritt fra Korea, Palombia, USA eller andre underviklede land). Den har tidenes flotteste kork på tuben, korken er nemlig av ... kork.

Alle inklusive meg selv begynner å le når vi får denne stanga i hånda  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest storfemti

Ny glassfiber i samlinga :D :D

1 stk Larry Kenney 8'1 #3 3-delt, nydelig og meget lett liten sak. Denne skal det bli spennende å bli bedre kjent med neste sesong :D

Larry_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Meget pent Raymond.

Har fått opp interessen litt for glass igjen etter å ha prøvd de lette klassene i nye F2 

En lett glassfibertang skal kunne kaste med kun fortommen sa Jim Bartchi på Lillestrøm. Og det gikk fint !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fattet interessen for glassfiber mer og mer, men det har jeg for splitcane og graphite også da.  :P

Her ser dere mitt nyeste tilskudd, en 8' 2wt 3pcs S-glass fra Graywolf Rods. Emne er utvilket av Shane Graywolf på hans egen mandril. Her snakker vi Full Flex og litt til.  ;D

post-0-13949889874506_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...