Gå til innhold

DEN STORE GLASSFIBER TRÅDEN.........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Enig med deg Tom. Sendte en mail til Steffen Broth. i går og hadde svar i dag. Betale nå og få en stang om 4 mnd. er i og for seg spennede nok....Har vært inne på de vedlagte linker og sett på stenger og priser. Mange koster jo like mye som de dyreste carbon stenger  :)

Kjenner noen til messer eller møter for test med glassfiberstenger? Med lave flypriser så........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen til messer eller møter for test med glassfiberstenger? Med lave flypriser så........

Den årlige Flyfishing Fair (mener jeg den het) messa i denver, usa, er nok en sikker vinner her  ;)

Husker ikke når på året dette går av stabelen, men skulle gjerne besøkt denne messa selv.

Tenke seg, mye større enn vår Villmarksmesse, med bare fluefiske og brautende, selvhøytidlige amerikanere  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kjenner noen til messer eller møter for test med glassfiberstenger? Med lave flypriser så........

Den årlige Flyfishing Fair (mener jeg den het) messa i denver, usa, er nok en sikker vinner her  ;)

Husker ikke når på året dette går av stabelen, men skulle gjerne besøkt denne messa selv.

Tenke seg, mye større enn vår Villmarksmesse, med bare fluefiske og brautende, selvhøytidlige amerikanere  ;D

mener å huske at desse messene bare var bransjetreff, vet ikke om det er forandra nå, dessuten tror jeg de fleste smågutta er redd for å dra på slike messer for å vise seg fram........må liksom bare stole på at det de lager holder den kvalitet det bør være!

http://www.flyfishingshow.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiberglassflyrodders har årliga gatherings. Vet inte när nästa är, men jag känner han som arrangerar det. Där kommer det finnas ett och annat att testa. Kolla in på forumet så dyker säkert datum upp.

Sen har ju jag en idé om en träff i sommar, nånstans i Hedmark kanske? Fluedengern och Torrflue-Terje är ju självklara deltagare. Eftersom jag ska vara pappaledig från 1 maj så är det lite oklart än, men det vore grymt skoj!

/Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min gode vän Cameron Mortensen som driver sidan The Fiberglass Manifesto är en riktig gearboy och har tjatat till sig en laguppställning som han kunde drägla lite över. Här kommer glasfibersamlingen som den ser ut idag! Under året kommer den att växa med ett par hemmabyggen och ett par McFarlandspön som Mark på Gypsy ska bygga.

Uppifrån och ner:

Sage SFL 679-2 med brun ATH Aras

Larry Kenney 7’9’’, klass 4 med brun ATH F2

Gypsy Lamiglas 7’6’’, klass 5 med Ross R2

Scott F 7’0’’, klass 3 med ATH F1

Norie Amberstar 6’3’’, klass 3 med ATH Remco

:)

post-3348-13949872165871_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Min gode vän Cameron Mortensen som driver sidan The Fiberglass Manifesto är en riktig gearboy och har tjatat till sig en laguppställning som han kunde drägla lite över. Här kommer glasfibersamlingen som den ser ut idag! Under året kommer den att växa med ett par hemmabyggen och ett par McFarlandspön som Mark på Gypsy ska bygga.

Uppifrån och ner:

Sage SFL 679-2 med brun ATH Aras

Larry Kenney 7’9’’, klass 4 med brun ATH F2

Gypsy Lamiglas 7’6’’, klass 5 med Ross R2

Scott F 7’0’’, klass 3 med ATH F1

Norie Amberstar 6’3’’, klass 3 med ATH Remco

:)

Hvilken herlig samling glassfiber stenger og ath sneller ;D

Mange glassfiber stenger jeg skulle mer enn gjerne ha prøvd der :D

Takk for at du holder liv i tråden med all din kunnskap og info om glassfiber stenger, Christian :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en glassfiberstang, en selvmontert Steffen Brothers 5' 6'' #1-2. Klingen har spigott-holk og farge som en engelsk pub. På grensen til tøysete, men en morsom sak til bekker og små elver. Den er rigget med en silkeline fra Terenzio. Selv fisk på "merket" kjennes langt nede i korkhåndtaket. Jeg har også fått kilosfisk på denne, men det var et uhell.

[attachimg=1]

Er ikke så ikke på utstyr, men hvilken snelle er det? Den så heftig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en glassfiberstang, en selvmontert Steffen Brothers 5' 6'' #1-2. Klingen har spigott-holk og farge som en engelsk pub. På grensen til tøysete, men en morsom sak til bekker og små elver. Den er rigget med en silkeline fra Terenzio. Selv fisk på "merket" kjennes langt nede i korkhåndtaket. Jeg har også fått kilosfisk på denne, men det var et uhell.

[attachimg=1]

Er ikke så ikke på utstyr, men hvilken snelle er det? Den så heftig ut :)

Ingen?

Det er snakk om snella på bilde i femte post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg har en glassfiberstang, en selvmontert Steffen Brothers 5' 6'' #1-2. Klingen har spigott-holk og farge som en engelsk pub. På grensen til tøysete, men en morsom sak til bekker og små elver. Den er rigget med en silkeline fra Terenzio. Selv fisk på "merket" kjennes langt nede i korkhåndtaket. Jeg har også fått kilosfisk på denne, men det var et uhell.

[attachimg=1]

Er ikke så ikke på utstyr, men hvilken snelle er det? Den så heftig ut :)

Ingen?

Det er snakk om snella på bilde i femte post.

Danielsson Midge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en glassfiberstang, en selvmontert Steffen Brothers 5' 6'' #1-2. Klingen har spigott-holk og farge som en engelsk pub. På grensen til tøysete, men en morsom sak til bekker og små elver. Den er rigget med en silkeline fra Terenzio. Selv fisk på "merket" kjennes langt nede i korkhåndtaket. Jeg har også fått kilosfisk på denne, men det var et uhell.

[attachimg=1]

Er ikke så ikke på utstyr, men hvilken snelle er det? Den så heftig ut :)

Ingen?

Det er snakk om snella på bilde i femte post.

Danielsson Midge?

Jepp, googla Danielson Midge og det var nok det. Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

ar ikke sendt foresspørsel..........det hadde vært gøy å fått noe mere info om lengder aftmklasser og selvsagt pris.......sansynligvis ingen som har prøvd, enskjønt kanskje vi har prøvd uten å vite noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Skjønner ikke helt greia her med bildet Staffan la ut og koblingen mot minimumskjøp. Er det noen stenger vi kan få tak i billig eller hva er greia?

Jeg trenger nærmere forklaring, da hodet ikke funker som det skal for tiden :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Skjønner ikke helt greia her med bildet Staffan la ut og koblingen mot minimumskjøp. Er det noen stenger vi kan få tak i billig eller hva er greia?

Jeg trenger nærmere forklaring, da hodet ikke funker som det skal for tiden :D

Terje!

terje, dette er et kinaprodukt, derfor er sikkert prisen billig innkjøp, derfor minimumsordre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis flere her går sammen for et kjøp, så kan overskuddet selges til folk som driver kursing eller lignende... Eller bare sette de direkte inn i systemet.... Men tror man skal ha litt flaks da

MB

Tror ikke glassfiber-stenger vil være særlig aktuelt i kurs-sammenheng Magnus, da de krever en nokså endret kasteteknikk i forhold til kullfiberstenger flest.

Glassfiber-stenger er fine til kortholds-tørrfluefiske  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Skjønner ikke helt greia her med bildet Staffan la ut og koblingen mot minimumskjøp. Er det noen stenger vi kan få tak i billig eller hva er greia?

Jeg trenger nærmere forklaring, da hodet ikke funker som det skal for tiden :D

Terje!

terje, dette er et kinaprodukt, derfor er sikkert prisen billig innkjøp, derfor minimumsordre

Da skjønte jeg greia :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...