Gå til innhold

Nordisk fiskeutstyr med ny nettbutikk!!


Fjellfiskar

Anbefalte innlegg

Så en side som er oversiktlig, godt designet og har enkle funksjoner er ikke å foretrekke? Da er du en av de få som ikke syntes det... De fleste gjør seg ett første intrykk når man besøker en side, og dette førsteintrykket er serdeles viktig.

Hvis jeg kjenner produktet og vet hva jeg skal ha, så kan siden være grønn med rosa prikker og med menyen til høyre for min del. Og når jeg handler fiskeutstyr så vet jeg hva jeg skal ha.

Jeg synes siden funker fint, jeg får info og kan kjøpe hvis jeg vil. Jeg har det heller ikke travelt når jeg handler fiskeutstyr på nettet (det tar jo uansett tid å få det levert) så om jeg må klikke litt frem og tilbake for å finne relevant info, så er det bare kos.

Dette er tross alt en hobby. Er det ikke litt av sjarmen at ikke alt er super-striglet og hyper-kommerst?

Morsomt at noen av forkjemperne for "mom and pop shops", altså de små, uavhenginge produsenter/merker er de samme som kritiserer en fluefiskebutikks hjemmeside for å være hjemmelaget....

Mener du alt du skriver?!

Tror du ikke Nordiske vil ha nye kunder? Vi som kjenner til Nordiske vet jo hva de står innefor og handler jo der uansett hvordan siden ser ut. Men hvis man ikke er aktiv fisker f.eks og skal handle en gave til andre er det jo et poeng at siden ser proff ut, skaper trygghet. Førsteintrykk førsteintrykk og førsteintrykk!

Og hvem er du til å fortelle hva vi skal mene? Er det en ny moderator-rett du har?

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvorfor kan det ikke være webplakataktig når stort sett folk liker webplakataktige ting oddbjørn

Mulig, har ikke gjort eller lest noen markedsundersøkelse på det. Selv liker jeg ihvertfall ting som er dynamiske og oppdaterte, ellers er det ingen grunn til å gå inn der mer enn en gang. Når jeg åpner siden til Nordisk vil jeg ha informasjon om nyheter, tilbud og aktiviteter i tillegg til enkel navigering til produktene de selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med de fleste her, men syntes mange overdriver litt med tanke på at designet var så fryktelig dårig. Jeg vil ikke si det var dårlig eller bra, men enkelt. Og kansje når de velger et så enkelt design burde de lagd det litt mer minimalistisk. Ellers blir det fort rotete.

Noe a la: http://www.tiborreel.com/index.html kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du kan dette Oddbjørn......for mye plakataktig dette forsideforslaget til Vidar Steimler.....

Litt forskjell på verkstedet til Steimler og butikken til Nordisk Fiskeutstyr, og da må det også være forskjell på hvordan det presenteres. Synes det designet du har laget for Vidar passer litt bedre i forhold til hva som skal presenteres. Men skulle fortsatt gjerne hatt litt mer dynamisk, men det er avhengig av om Vidar er interessert i å oppdatere det dynamiske innholdet ofte. Skulle gjerne klikket inn der ofte om han hadde en blogg med bilder av nye prosjekter, og da kunne gjerne de siste innleggene blitt vist på forsida.

Men som sagt, jeg kan ingenting om design, kun fokusert på å presentere innholdet på en oversiktlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Tanken bak en hjemmeside bør vel være

få folk til å dvele ved siden........skape interesse for produktene slik at man går videre.....huske sida for at man kan referere til den

Jeg vil tro at en slik side på en måte skal være en slags annonse for bedriften......ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken bak en hjemmeside bør vel være

få folk til å dvele ved siden........skape interesse for produktene slik at man går videre.....huske sida for at man kan referere til den

Jeg vil tro at en slik side på en måte skal være en slags annonse for bedriften......ikke?

Men er ikke den beste måten å skape interesse å vise de siste nyheter med en gang? Vise at her skjer det noe og at det er en levende side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har sett hvordan de har slitt med overgangen er det kansje ikke så rart at de slenger opp sida uten altformye kosmetiske justeringer... Det er ikke nytt sidedesign som er cluet men helt nytt system.. Ble fortalt de jobba med lagersaldo etc, sånn at nettsjappa skulle knyttes til beholdning så du ser hva som er inne... men det tar nok tid... uansett, de har vert offline i gudene vet.. 2 uker?? Da er det rett å slett krise, og uansett utseende på det du har bør du bare legge det opp for ikke å tape enda mere omsetning mener nå jeg. Enig i at sida ikke akkurat er smekker som den er nå, men det fikser de nok på.. det har nok bare ikke blitt gitt prioritet.

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff, men har du en side som ikke funker, så er prioriteten funksjon og ikke design. Så fort sida funker bør den opp, så ihvertfall eksisterende kunder kan bruke den... SÅ kan du begynne å tenke på layout og design... Det er selvfølgelig en viktig del, men til sin tid...

EDIT: Jeg er forresten en av de kundene Nordisk mistet noe omsetning på fordi sidene ikke fungerte... Tror ikke de gutta spiser trøfler og gåselever til frokost, så nettomsetningen kommer antakelig veldig godt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye forskjell på disse store amerikanske, men akkurat så mye som skal til heller før følelsen blir helt annerledes. Som sagt så er Nordisk en såpass fin butikk, kanskje den fineste i Norge? Og burde derfor ha en nettside som står i stil.

http://www.flyfishingoutfitters.com/p/p.aspx?mlid=2277

http://www.flyshop.com/

http://www.kingfisherflyshop.com/

http://www.orvis.com/store/shop.aspx?dir_id=758&shop_id=1446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange konstruktive og velmente tilbakemeldinger. Vi har jobbet med nye nettsider en stund og det er litt av en jobb :-\ Da nettbutikken vi hadde inntil nylig crashet, ble det selvfølgelig stress med å få ut den nye, men vi valgte å gi kunder mulighet til å handle framfor å vente til den nye var helt ferdig. Vi ser at det er en del å rydde opp i. Tanken bak en nettbutikk er først og fremst at den skal være oversiktlig med bra bilder og lett å bruke. Det skal også være en levende side med blogger, bilder,kort sagt fiskestoff som ikke alltid skal dreie seg om salg. Alt må jobbes med litt over tid, men det skal bli bra! :)

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det kommer svar fra Nordisk, Runar!

Når det er sagt er jeg nok enig med flere her som hevder siden ikke er helt der den skal være.

MEN, nå må vi huske på at utvikling av nettbutikk koster mye penger og Nordisk er ikke akkurat en stor bedrift.

Føler her, i likhet med en del andre diksusjoner at enkelte debatanter overvurderer hvor store norske aktører innen fluefiske er, og hvor mye kapital som er til stede. Det er forsvinnende lite!

Jeg er helt sikker på at dette går seg til etterhvert, og at Nordisk skjønner viktigheten i å ha en bra nettbutikk nå i disse internett-tider.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er du til å fortelle hva vi skal mene? Er det en ny moderator-rett du har?

DF

Øh, hva? Vennligst fortell meg hvor jeg forteller deg hva du skal mene.  Vær spesifikk - sitér setningen der jeg forteller deg hva du skal mene.

Jeg skriver hva jeg mener. Og jeg mener det er morsomt at så mange kritiserer en side jeg synes er informativ nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

For å være helt ærlig, så synes jeg Nordisk skulle ha satset litt friskt og fått en layout som er litt mere moderne og fresh. Brutter'n driver og lager hjemmesider, han har mekket noen som er bra. Bl.a..

http://boostcom.no/

http://refugee.no/

http://oddsen.nu/

Mener at Nordisk skulle ha valgt noe i den retninga. Mere moderne og bedre layout, rett og slett penere å se på. Men for all del, er ikke noe i veien med siden så lenge de klarer å rydde opp i småfeilene. Er jo ikke siden vi skal kjøpe heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg bare slenge ut et spørsmål... dersom noen av dere hadde en virksomhet som tjente penger på nettsalg, var i en omlegging av systemet og nettsiden ikke fungerte, ville dere:

a) lagd et system som fungerte

B) funnet ut hvordan systemet som kunne fungert ville sett ut (farger, bilder, etc)

?

og HVIS dere valgte alternativ a, ville dere vente med å legge opp bestillingssystemet på nett til dere hadde lagd en perfekt layout, eller ville dere lagt ut en midlertidig versjon som kansje ikke vant designpriser, men som virker?

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...