Gå til innhold

Det er vel ikke lenge igjen til all laksen er utrtyddet


Jan_Haukaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 302
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Sitat

" Jeg tror oppdretterne skjønner alvoret og virkelig tar problemet med lakselus innover seg, sier fiskeriminister Lisbeth Berg-Hansen (Ap) til NTB."

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvem i alle dager prøver hun å lure ? Når hun selv er eier og blir politianmeldt for IKKE å følge denne forskkriften.

Steike for ei nepe. . . .

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

" Jeg tror oppdretterne skjønner alvoret og virkelig tar problemet med lakselus innover seg, sier fiskeriminister Lisbeth Berg-Hansen (Ap) til NTB."

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvem i alle dager prøver hun å lure ? Når hun selv er eier og blir politianmeldt for IKKE å følge denne forskkriften.

Steike for ei nepe. . . .

Jan

ikke sant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Sitat

" Jeg tror oppdretterne skjønner alvoret og virkelig tar problemet med lakselus innover seg, sier fiskeriminister Lisbeth Berg-Hansen (Ap) til NTB."

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvem i alle dager prøver hun å lure ? Når hun selv er eier og blir politianmeldt for IKKE å følge denne forskkriften.

Steike for ei nepe. . . .

Jan

Det der er en fornærmelse ovenfor alle nepene i Norge Jan ;D

Heia AP og Jens sier jeg bare :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 120 medlemmer.

Skal denna FBgruppa få et grunnlag og ha noen som helst sjans for utvikling må folk invitere alle på lista si, gjerne med en liten begrunnelse om hvor lite det koster å trykke på "accept".. :)

Mange synes at Kinder og Smash i 200gramsplate er mye viktigere, og det sier litt om hvor opplyste og engasjerte folk er mht miljøkriminalitet og ødeleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 120 medlemmer.

Skal denna FBgruppa få et grunnlag og ha noen som helst sjans for utvikling må folk invitere alle på lista si, gjerne med en liten begrunnelse om hvor lite det koster å trykke på "accept".. :)

Mange synes at Kinder og Smash i 200gramsplate er mye viktigere, og det sier litt om hvor opplyste og engasjerte folk er mht miljøkriminalitet og ødeleggelse.

vettu hva, det stusser jeg på og.

kinder, samsh og all annet tull folk vil ha. masse medlemmer......  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere skal det kanskje bli. .

http://www.rbnett.no/article/20091123/NYHETER06/144616044/1085

Igor: ser at det faktisk er en politiker som er kritisk til luseproblematikken. Kanskje det er en ide å invitere de til å være med på facebook gruppa. Eller iallefall gjøre de oppmerksomme på den ?

Slik jeg leser artikkelen ser de nesten ut til at når oppdretteren sier at "vi har kontroll på lus og anlegget vårt og følger lover og regler" så er det nok ?

Hva med all den oppdrettsfisken som svømmer rundt i Romsdal-Molde-Fanne fjorden da ? Hvor kommer den fra ?

Det er vel omtrent som å spørre en alkoholiker om han sliter med alkohol det. . er vel ikke mange som innrømmer dette med det samme.

Og når skal de begynne å se litt på hvor mye lus som er på villfisken rundt om ?

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere skal det kanskje bli. .

http://www.rbnett.no/article/20091123/NYHETER06/144616044/1085

Igor: ser at det faktisk er en politiker som er kritisk til luseproblematikken. Kanskje det er en ide å invitere de til å være med på facebook gruppa. Eller iallefall gjøre de oppmerksomme på den ?

Slik jeg leser artikkelen ser de nesten ut til at når oppdretteren sier at "vi har kontroll på lus og anlegget vårt og følger lover og regler" så er det nok ?

Hva med all den oppdrettsfisken som svømmer rundt i Romsdal-Molde-Fanne fjorden da ? Hvor kommer den fra ?

Det er vel omtrent som å spørre en alkoholiker om han sliter med alkohol det. . er vel ikke mange som innrømmer dette med det samme.

Og når skal de begynne å se litt på hvor mye lus som er på villfisken rundt om ?

Jan

Da her jeg sendt mail til de to politikere som er nevnt i artikkelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håpe at noe skjer, men da kan vel et press fra fiskere hjelpe litt til ?  :D

Er det mattilsynet som foretar alle kontroller ang lus i oppdrettsanlegg ? Noen som vet ?

Jan

så vidt jeg vet er det mattilsynet som er ansvarlig og har makt til å pålegge oppdrettere div ting.

om gruppa:

vi er 240 medlemmer nå, og sist jeg sjekket er hywel morgan en av medlemmene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...